طلا همچنان در نزدیکی بالاترین سطح قیمتی خود

طلا در سال جاری میلادی با رشد 19 درصدی همراه شده و خوش‌بینی فزاینده درباره تسهیل مالی و خریدهای این فلز گران‌بها توسط بانک‌های مرکزی، زمینه‌ساز رشد بیشتر آن بوده است

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،در معاملات امروز پس از انتشار داده‌های تورمی آمریکا که نشان داد شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه جولای با کاهش همراه شده، قیمت طلا کاهش یافت. با این حال، فلز زرد همچنان در نزدیکی بالاترین سطوح قیمتی خود نوسان می‌کند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار کاهش به 2457 دلار رسید.

طلا بهترین عملکرد خود در دهه های اخیر را در سال 2024 در میان صعود به رکورد جدید 2483.35 دلاری داشته است، و در حالی که فلز زرد در سه نوبت جداگانه برای رسیدن به بالای 2480 دلار تلاش کرده است، یک تحلیلگر می گوید که این فقط یک موضوع است قبل از اینکه موفق شود و به بالای 2500 دلار برسد.

اسکات بائر، مدیر عامل شرکت بازرگانی پراسپر، گفت: «بازار فلزات امسال قطعاً با نوسانات همراه بوده است و طلا، نقره و مس پیشتاز این قیمت هستند. به نظر می رسد چشم انداز فلزات گرانبها و صنعتی مثبت باشد زیرا تقاضا برای طلا و نقره افزایش یافته است.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه جولای نسبتاً افزایش یافت و افزایش سالانه تورم برای اولین‌بار از اوایل سال ۲۰۲۱ به زیر سه درصد کاهش یافت. این داده‌ها راه را برای بانک مرکزی ایالات‌متحده برای کاهش نرخ بهره در ماه آینده بازتر کرد اما احتمال کاهش بیشتر آن بعید است.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله گران اکنون حدود ۳۶ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ در ماه سپتامبر را می‌بینند که از ۵۰ درصد قبل از انتشار داده‌ها کاهش یافته است. نرخ بهره پایین باعث افزایش جذابیت شمش‌های بدون بازده می‌شود. تمرکز بازار اکنون بر روی آمارهای خرده فروشی و مطالبات اولیه بیکاری در ایالات‌متحده خواهد بود.

طبق گزارش رویترز،در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۷.۴۹ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۲۳.۳۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۹۲۷.۲۵ دلار رسید.

رونا اوکانل، تحلیل‌گر StoneX می‌گوید: «انتظار کاهش‌ نرخ بهره توسط فدرال رزرو قبلا در بازارها وجود داشت؛ اکنون سؤال این است که میزان کاهش تا چه اندازه است.»

طلا در سال جاری میلادی با رشد 19 درصدی همراه شده و خوش‌بینی فزاینده درباره تسهیل مالی و خریدهای این فلز گران‌بها توسط بانک‌های مرکزی، زمینه‌ساز رشد بیشتر آن بوده است. نرخ‌های بهره پایین عموما برای طلا صعودی هستند. همچنین جذابیت فلز زرد به عنوان دارایی امن به وسیله تنش‌ها در خاورمیانه و جنگ اوکراین تقویت شده است.

انتهای پیام