گزارش آگهی

راهنمای تعیین سایز دستبند و النگو

یکی از مهم ترین فاکتور ها و پارامتر ها در زمان انتخاب و خرید دستبند و النگو طلا، در نظر گرفتن سایز و اندازه است که انتخاب سایز مناسب این نوع محصولات، علاوه بر راحتی فرد، به زیبایی استایل او نیز کمک فراوانی خواهد کرد

خبر را برای من بخوان

یکی از مهم ترین فاکتور ها و پارامتر ها در زمان انتخاب و خرید دستبند و النگو طلا، در نظر گرفتن سایز و اندازه است که انتخاب سایز مناسب این نوع محصولات، علاوه بر راحتی فرد، به زیبایی استایل او نیز کمک فراوانی خواهد کرد. تشخیص سایز درست مچ دست برای انتخاب این نوع محصولات نیز بسیار با اهمیت و ضروری بوده و با استفاده از راهکار های مختلف، می توان اندازه دور مچ را به دست آورد. در این مطلب، شما را با برخی از روش‌های رایج و کاربردی برای تعیین سایز دستبند و النگو آشنا می‌کنیم.

روش های مختلف اندازه گیری مچ برای تعیین سایز

همان طور که گفته شد، تعیین سایز دستبند و النگو با اندازه‌گیری دقیق سایز مچ دست امکان پذیر بوده که در زمان انتخاب و خرید این نوع طلا زنانه،بسیار کمک کننده خواهد بود. برخی از رایج ترین روش های تعیین سایز مچ دست، شامل موارد زیر می باشد:

اندازه گیری دور مچ

اولین روش برای تعیین سایز دستبند و النگو، اندازه گیری دور مچ است. دستبند طلا زنانه، از جمله محصولاتی است که باید با اندازه استاندارد انتخاب و خریداری شده و کاملا روی مچ دست قرار بگیرد و بالا یا پایین نرود. از این رو، اندازه گیری دور مچ که محل قرار گرفتن دستبند طلا می باشد، بهترین راه برای تعیین سایز دستبند است. دقت کنید در زمان اندازه گیری دور مچ، هیچ فاصله اضافه‌ای وجود نداشته و از پهن ترین قسمت مچ یا قسمت پایین استخوان مچ، برای اندازه گیری استفاده شود.

اندازه گیری پهنای مچ با النگوی باز

یکی دیگر از روش های رایج برای تعیین سایز دستبند و النگو، اندازه گیری پهنای مچ دست با استفاده از یک النگوی باز است. دقت کنید که در این روش نیز پهن ترین قسمت مچ دست یا همان استخوان برآمده مچ انتخاب شود. برای انجام این روش، لازم است النگو را در دست قرار داده و از یک سمت تا سمت دیگر را اندازه گیری کرده تا در نهایت، اندازه پهنای مچ به دست بیاید.

اندازه گیری پهنای انگشتان

از دیگر روش های کاربردی برای تعیین سایز دستبند و النگو، اندازه گیری پهنای مجموع انگشتان است. برای انجام این کار، انگشت شست را به داخل دست آورده و آن را روی نوک انگشت کوچک قرار دهید. در این حالت، دست در موقعیتی شبیه به گذاشتن النگو در آن قرار گرفته و می توان با دست دیگر، اندازه پهن ترین قسمت که مجموع انگشتان را در بر دارد، ثبت کرد. دقت کنید که در زمان اندازه‌گیری، دست جمع یا باز نشده تا اندازه نهایی، درست و دقیق باشد.

قرار دادن نخ ضخیم دور مچ

یکی دیگر از روش های کاربردی و رایج برای تعیین سایز دستبند یا النگو طلا، مانند اندازه گیری سایز انگشتر، استفاده از یک نخ ضخیم مانند کاموا می باشد. برای انجام این کار، لازم است نخ یا کاموا را به اندازه مناسب برش داده و آن را به دور ناحیه مچ دست خود بپیچید. هنگامی که دو سر نخ به یکدیگر رسید، آن را علامت زده و سپس نخ را از دور مچ باز کنید. در نهایت اندازه نخ را تا جایی که علامت خورده با استفاده از یک متر یا خط‌کش دقیق، بدست آورید. در صورتی که این اندازه گیری برای انتخاب و خرید النگو های باز مورد استفاده قرار می گیرد، لازم است نخ یا کاموا را روی مچ دست قرار داده که یک سمت آن از استخوان مچ دست آغاز شده و یک دور کامل به دور مچ پیچیده و سپس، اندازه دقیق با متر ثبت خواهد شد. دقت داشته باشید که برای راحتی بیشتر، می‌توان حدود 1 سانتی‌متر اندازه را بیشتر در نظر گرفت تا النگو یا دستبند، فضای حرکت کافی دور مچ را داشته باشد.

استفاده از متر خیاطی

یک روش ساده دیگر برای اندازه‌گیری دور مچ دست، استفاده از متر خیاطی است که کاملا انعطاف پذیر بوده و می‌تواند به راحتی دور مچ دست شما بپیچد. متر را به راحتی دور بزرگترین بخش مچ دست پیچیده و هنگامی که یک دور کامل زد، اندازه آن را یادداشت کنید. توجه داشته باشید که متر را خیلی سفت به دور مچ خود نپیچید و همچنین طوری هم نباشد که بسیار شل باشد. دقت داشته باشید که برای راحتی بیشتر، می‌توان حدود 1 سانتی‌متر اندازه را بیشتر در نظر گرفت تا النگو یا دستبند، فضای حرکت کافی دور مچ را داشته باشد.

چگونگی تعیین سایز دستبند و النگو بدون داشتن اندازه مچ دست فرد

برای تعیین سایز دستبند و النگو طلا، برای افرادی که دسترسی به اندازه مچ دست آن ها امکان پذیر نمی باشد، خصوصا برای زمانی که قصد تهیه هدیه را دارید، می توان از روش های زیر استفاده کرد:

استفاده از اندازه دستبند قبلی فرد که با قرار دادن آن روی یک سطح صاف و اندازه گیری ابتدا تا انتهای آن انجام می شود. لازم است برای اندازه گیری به این روش، ترجیحا از دستبند یا النگوی مشابه به سبک و استایل مورد نظر استفاده شود. به طور مثال، برای خرید دستبند زنجیری، بهتر است از یک دستبند زنجیری قبلی مشابه فرد برای اندازه گیری سایز دستبند استفاده شود.
استفاده از سایز دستبند میانگین در شرایطی که دسترسی به دستبند یا النگوی قبلی برای فرد امکان پذیر نباشد، مورد استفاده قرار می گیرد. سایز میانگین برای افرادی با قد و هیکل متوسط، از 16 تا 19 سانتی متر می باشد.
خرید دستبند با قابلیت تنظیم که با هر نوع مچ دستی مطابقت داشته و می توان با توجه به سلیقه فرد، سایز دستبند را جا به جا کرد.

نحوه تبدیل اندازه دور مچ به سایز دستبند

از موارد بسیار مهم پس از اندازه گیری مچ دست برای تعیین سایز دستبند یا النگو، چگونگی تبدیل آن به سایز های مختلف است. برخی از اندازه های رایج و سایز مربوط به هر کدام، عبارتند از:

سایز 14 تا 15.2 سانتی متر سایز XS
سایز 15.2 تا 16.5 سانتی متر سایز Small
سایز 16.5 تا 17.8 سانتی متر سایز Medium
سایز 17.8 تا 19 سانتی متر سایز Large
سایز 19 تا 20.3 سانتی متر سایز XL

جمع بندی

هنگام خرید دستبند و النگو مهم ترین نکته اطلاع از سایز دقیق مچ دست می باشد. در این مطلب با تمامی روش های اندازه گیری و انتخاب دستنبد یا النگو با سایز مناسب دست آشنا شدید. فروشگاه های معتبر معمولا دارای مشاورانی هستند که در هنگام خرید به شما کمک می کنند تا بهترین خرید را داشته باشید.

برچسب ها :