کاهش قیمت طلا موقتی است

دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور در آستانه سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو افزایش یافته است.برخی تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن قیمت طلا از 2500 دلار موقتی است و همه چیز به نفع بازار فلزات گرانبهاست.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا و نقره به دلیل کسب سود توسط معامله گران آتی کوتاه مدت در آستانه یکی از مهم ترین گردهمایی های مسئولان بانک مرکزی در سال جاری کاهش یافت

قیمت طلا در معاملات امروز دوباره وارد کانال 2400 دلاری شد و در آستانه یک کاهش هفتگی قرار دارد. دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور در آستانه سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو افزایش یافته است. پاول در این سخنرانی سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست کاهش نرخ بهره ارائه خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا روز گذشته به 2483 دلار هم رسید اما امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار افزایش به 2493 دلار رسیده است.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه به رکورد 2531 دلار و 60 سنت رسیده بود، اما افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا قیمت این فلز گرانبها را یک درصد در این هفته پایین آورده است.

برخی تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن قیمت طلا از 2500 دلار موقتی است و همه چیز به نفع بازار فلزات گرانبهاست.

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه حمایت خود را از کاهش نرخ بهره در ماه آینده میلادی اعلام کردند.

تاجران حالا بر اظهارات پاول در نشسته سالانه جکسون هول تمرکز کرده‌اند و 76 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در اجلاس ماه آینده میلادی 25 واحد کاهش یابد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

جیم ویکوف، تحلیل‌گر ارشد در کیتکو متالز، گفت: «ما فقط شاهد توقف هستیم زیرا فشار ملایمی برای کسب سود توسط معامله‌گران آتی کوتاه‌مدت وجود دارد و بازار در انتظار صورت‌جلسه آخرین جلسه سیاستی بانک مرکزی آمریکا است. یک عنصر نزولی اساسی برای بازار طلا، افزایش اخیر در بازار سهام است که می‌تواند صعود این فلز گران‌بها را محدود کند.»

صندوق طلای SPDR، بزرگترین صندوق طلای قابل معامله در بورس اعلام کرد دارایی‌های آن 0.13 درصد در روز پنجشنبه افزایش داشته است.

از طرف دیگر، مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری آمریکا در قاهره از سر گرفته شده و هدف آن پایان جنگ در این منطقه است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.90 درصد افزایش به 29 دلار و 74 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.62 درصدی به 955 دلار و 3 سنت رسیده است.

داده‌های اخیر نشان داده روند تعدیل تورم در آمریکا ادامه دارد؛ اتفاقی که شانس کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تقویت کرده است. نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.