سایت خبری طلا

عدد بعدی قیمت طلا مشخص شد !

منبع: سایت طلا


پاول در سخنرانی روز جمعه خود از کاهش قریب الوقوع نرخ بهره خبر داد. شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح طی 13 ماه گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.


قیمت هر اونس طلای 2500 دلاری  می تواند شروع یک حرکت بزرگتر باشد، زیرا تحلیلگران پتانسیل صعودی قوی با فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره در ماه آینده می بینند.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و هنوز هم بالاتر از 2500 دلار خرید و فروش می‌شود. ضعف دلار آمریکا و کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور به دنبال سخنان جروم پاول رئیس فدرال رزرو مبنی بر کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.

روز جمعه، پاول از کاهش سیاست‌ها حمایت کرد و گفت زمان آن فرا رسیده است که فدرال رزرو در بحبوحه خطرات فزاینده بازار کار، نرخ بهره را کاهش دهد، حتی در شرایطی که تورم به هدف دو درصدی بانک مرکزی آمریکا رسیده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار افزایش به 2520 دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح طی 13 ماه گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو قیمت طلا را در این هفته به 2550 دلار می‌رساند.

تاجران 64 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه سپتامبر 25 واحد پایین بیاید و 36 درصد هم احتمال دارد این کاهش برابر با 50 واحد باشد.‌

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

از طرف دیگر انتظار می‌رود صادرات طلای پرو به هند 36 درصد افزایش داشته و به رکورد 3 میلیارد دلار در 2024 برسد و دلیل آن افزایش تقاضا از سوی دومین مصرف کننده بزرگ طلا در دنیا است.

در زمینه مسائل ژئوپلیتیکی، حزب الله در روز یکشنبه صدها راکت و پهپاد به سمت فلسطین اشغالی پرتاب کرد که سخت‌ترین درگیری بین دو طرف طی 10 ماه از آغاز جنگ غزه بوده است.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.38 درصد کاهش به 30 دلار و 14 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.49 درصدی 96 دلار و 86 سنت معامله می‌شود.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست،  بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۲۰ درصد کاهش یافت و به ۸۵۶.۱۲ تن رسید. 

افزایش قیمت طلا در هفته گذشته جذابیت شمش را در مراکز اصلی آسیایی فروکش کرد و دلالان تخفیف‌های بیشتری را به خریداران ارائه کردند. نرخ بهره پایین باعث افزایش جذابیت شمش‌های بدون بازده می‌شود.

 فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار گفت که پیش از آنکه بازارها شاهد فشار فروش مداوم و کاهش سود باشند، ممکن است شاهد افزایش قیمت طلا به 2600 دلار در هر اونس باشیم. 

او خاطرنشان کرد که اگرچه بازارها ممکن است در انتظارات کاهش نرخ خود کمی بیش از حد تهاجمی عمل کنند، تغییر این تصورات زمان می برد. 

 با نگاهی به آمارهای اقتصادی در هفته آینده، بازارها بر روی داده های تورم متمرکز خواهند شد و شاخص هزینه های مصرف شخصی (PCE) جولای برجسته ترین نقطه آن است. بازارها همچنین داده های تولیدی مهم و قرائت دوم تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم را دریافت خواهند کرد.