سرمایه گذاران طلا بخوانند/ روند افزایش قیمت طلا ادامه دارد

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به تقاضای بالا از سوی بانک‌های مرکزی و تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات اقتصادی و ژئوپلیتیکی، روند افزایش قیمت این فلز گرانبها ادامه داشته باشد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا همچنان بالای 2500 دلار می باشد و عواملی مانند تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر، می‌تواند به روند مثبت فلز زرد کمک کند.

انگیزه اصلی تخصیص بلندمدت توسط سرمایه گذاران این است که طلا یک تنوع دهنده ریسک بسیار قوی و اثبات شده است. علیرغم نوسانات گسترده و افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در اوایل ماه اگوست، قیمت طلا در حدود ۲۴۰۰ دلار در هر اونس ثابت ماند و اخیراً به ۲۵۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافت.

اما در معاملات امروز افزایش ارزش دلار قیمت طلا را پایین آورده، اما خوشبینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نگرانی در مورد بحران خاورمیانه مانع پایین آمدن بیش از حد قیمت طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 دلار کاهش به 2513 دلار رسید.

شاخص دلار در برابر رقبایش افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

بررسی اخیر شورای جهانی طلا از بانک‌های مرکزی جهانی به این نتیجه رسید که یکی از دلایل کلیدی بانک‌های مرکزی برای تخصیص بیشتر به طلا این است که به عنوان مصون از ریسک‌های تسویه دلار آمریکا و خطرات تحریم دیده می‌شود.

کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر تقریبا قطعی شده اما بحث‌هایی در مورد میزان این کاهش وجود دارد که باعث شده سرمایه‌گذاران همچنان منتظر بوده و چشم به اطلاعات اقتصادی آینده آمریکا داشته باشند.

تاجران 70 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 25 واحد کاهش یابد و 30 درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره 50 واحد باشد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در ایالات متحده، هفته‌ای پر از داده‌ها در پیش است که می‌تواند انتظارات در مورد سرعت کاهش نرخ‌ بهره را تغییر دهد. قابل توجه‌ترین مورد، شاخص هزینه‌های مصرف شخصی - معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم - برای ماه جولای است که روز جمعه منتشر خواهد شد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر وجود دارد.

با توجه به عوامل متعددی که تقاضا را افزایش می‌دهند، می‌توان انتظار داشت که طلا تا اواسط سال ۲۰۲۵ به ۲۷۰۰ دلار آمریکا برسد. در حالی که توجه به آینده زود است اما رسیدن طلا به ۳۰۰۰ دلار دور از دسترس نیست.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به تقاضای بالا از سوی بانک‌های مرکزی و تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات اقتصادی و ژئوپلیتیکی، روند افزایش قیمت این فلز گرانبها ادامه داشته باشد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.32 کاهش به 30 دلار و 36 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.62 درصدی، 957 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/28