گرانی قیمت طلا ادامه دار شد

اگر اعداد PCE روز جمعه کمتر از انتظار باشد، می‌تواند انتظارات از یک فدرال رزرو دارای سختگیری کمتر را تقویت کند و پتانسیل صعودی برای طلا ایجاد شود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد خود باقی ماند زیرا بازگشت ارزش دلار در آستانه انتشار داده های کلیدی تورم که احتمالاً در چشم انداز کاهش نرخ بهره نقش دارد، کاهش یافت.

از سوی دیگر، واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه جولای 17 درصد افزایش یافته که اولین رشد از ماه مارس است؛ اتفاقی که می‌تواند از قیمت‌ جهانی فلز زرد حمایت کند.

هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2520 دلار رسید

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش‌های درآمد سه‌ماهه انویدیا، غول تولید تراشه، و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در آمریکا هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود.

ریکاردو اوانجلیستا، تحلیل‌گر ارشد ActivTrades در یادداشتی نوشت: «اگر اعداد PCE روز جمعه کمتر از انتظار باشد، می‌تواند انتظارات از یک فدرال رزرو دارای سختگیری کمتر را تقویت کند و پتانسیل صعودی برای طلا ایجاد شود.»

بازارها شانس کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره آمریکا در سپتامبر را در سطح 63/5 درصد می‌بینند و احتمال کاهش نیم درصدی را در سطح 36/5 درصد می‌دانند.

تحلیلگران عقیده دارند بازار منتظر جرقه‌ایست تا قیمت طلا را به بالاتر از 2532 دلار برساند. فلز زرد بالاتر از مرز روانی 2500 دلار در هر اونس ایستاده است و به سوی ثبت بهترین سال خود پس از 2020 حرکت می‌کند.