رالی صعود قیمت طلا هنوز به پایان نرسیده است

قیمت طلا توانسته حمایت اولیه را بالای 2500 دلار نگه دارد و در نزدیکی رکوردهای اخیر خود به تثبیت ادامه دهد. اگرچه سرعت حرکت کند شده است، یک تحلیلگر گفت که این رالی هنوز به پایان نرسیده است.

خبر را برای من بخوان

قیمت طلا در معاملات امروز به روند صعودی خود ادامه داد و همچنان بالای 2500 دلار معامله می شود.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا توانسته حمایت اولیه را بالای 2500 دلار نگه دارد و در نزدیکی رکوردهای اخیر خود به تثبیت ادامه دهد. اگرچه سرعت حرکت کند شده است، یک تحلیلگر گفت که این رالی هنوز به پایان نرسیده است.

کالوم توماس گفت که رشد طلا در سال جاری، پس از سال ها تثبیت، یک پیشرفت قابل توجه است . قیمت طلا در سال جاری بیش از 22 درصد افزایش یافته است. هر اونس طلا در دسامبر آخرین بار با قیمت 2543.80 دلار معامله شد.

او گفت: «ما اکنون به وضوح در یک روند صعودی جدید هستیم و بعید است نیروهای در حال حرکت که آن را هدایت می کنند به این زودی ها از بین بروند.

وی توضیح داد که عدم اطمینان ژئوپلیتیک، افزایش بدهی دولت، ریسک های رکود و کاهش قریب الوقوع نرخ بهره همچنان از قیمت طلا حمایت خواهد کرد .

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار افزایش به 2519 دلار رسید

معامله گران احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره را در نشست ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر فدرال رزرو طبق ابزار CME FedWatch از ۳۸ درصد به ۴۴ درصد افزایش دادند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.