سایت خبری طلا

طلا برای آزمایش بالاترین قیمت‌های جدید آماده است

منبع: سایت طلا


تحلیلگران عقیده دارند با کاهش نرخ بهره قیمت طلا تا 2700 دلار افزایش خواهد یافت.. تنش‌های ژئوپلیتیک، ضعف دلار، خرید مداوم بانک مرکزی و عدم اطمینان پیرامون انتخابات آمریکا چشم‌انداز طلا را تقویت کرده بود.


به گزارش سایت طلا ،قیمت طلا در معاملات روز جمعه کاهش یافت و دوباره وارد کانال 2400 دلاری شد اطلاعات اشتغال آمریکا تردیدها نسبت به حجم کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه را افزایش داده است.

قیمت هر انس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 22 دلار کاهش  نسبت به روز گذشته به 2497 دلار رسید

کارشناسان اظهار کردند که به نظر می‌رسد قیمت‌ها برای آزمایش بالاترین قیمت‌های جدید آماده هستند و به طور بالقوه به محدوده ۲۶۸۰ تا ۲۷۰۰ دلار آمریکا در سال جاری می‌رسند. تنش‌های ژئوپلیتیک، ضعف دلار، خرید مداوم بانک مرکزی و عدم اطمینان پیرامون انتخابات آمریکا چشم‌انداز طلا را تقویت کرده بود.

گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی در این کشور 142 هزار در ماه اوت رشد داشته، در حالی که انتظار یک افزایش 160 هزار تایی می‌رفت.

نرخ بیکاری روی 4.2 ثابت مانده که مطابق با انتظارات بوده است اما نسبت به 4.3 درصد ماه قبل کاهش داشته است.

تاجران حالا تردید دارند آیا فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس هجدهم سپتامبر 50 واحد پایین می‌آورد یا 25 واحد.

در حال حاضر این تاجران 73 درصد احتمال می‌دهند کاهش نرخ بهره برابر با 25 واحد باشد و 27 درصد هم احتمال یک کاهش 50 واحدی وجود دارد.

شمش معمولاً در محیطی با نرخ بهره پایین عملکرد بهتری دارد و در دوره‌های عدم اطمینان به عنوان دارایی ایمن در نظر گرفته می‌شود. بر اساس ابزار FedWatch شرط بندی برای کاهش ۵۰ امتیازی نرخ توسط فدرال رزرو در ۱۸ سپتامبر از ۳۴ درصد یک هفته قبل به ۴۱ درصد افزایش یافته است. 

اگر گزارش آینده داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده نشانه‌هایی از ضعف بازار کار را نشان دهد، احتمالاً قیمت طلا بالاتر خواهد رفت، اگرچه بازار ممکن است نوساناتی را تجربه کند.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت هدف از پایین آوردن نرخ بهره کمک به حفظ تعادل بازار کار خواهد بود.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند با کاهش نرخ بهره قیمت طلا تا 2700 دلار افزایش خواهد یافت.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 3.15 درصد کاهش به 28 دلار و 18 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.49 درصدی 924 دلار و 71 سنت معامله می‌شود.

 آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، کارشناسان صنعت را نسبت به چشم انداز کوتاه مدت طلا بدبین نشان داد، در حالی که احساسات مثبت سرمایه گذاران خرد تقریباً نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.

 در این هفته، 14 تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند و نتایج نشان داد که احساسات به سمت نزول تغییر کرده است. تنها چهار کارشناس یا 29 درصد انتظار دارند که قیمت طلا در هفته پیش رو افزایش یابد، در حالی که هفت تحلیلگر، که کاملاً 50 درصد کل است، بر این باورند که طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت. سه کارشناس باقی مانده، یا 21 درصد، پیش‌بینی کردند که این فلز گرانبها برش جانبی بیشتری داشته باشد. 

در همین حال، 177 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که سرمایه گذاران در محدوده مثبت ثابت بودند. دقیقاً 100 تاجر خرده‌فروشی یا 57 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. تنها 29 یا 16 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کمتر معامله شود، در حالی که 48 پاسخ دهنده، که 27 درصد باقی مانده را نمایندگی می کنند، شاهد ادامه تثبیت قیمت ها در هفته پیش رو بودند.