سایت خبری طلا

امروز رکورد بی سابقه قیمت طلا سرمایه گذاران را شوکه کرد

منبع: سایت طلا


چشم انداز کاهش‌های بیشتر نرخ بهره در آینده، مخاطرات ژئوپلیتیکی در شرایطی که آمریکا با کسری تجاری، نرخ پایین سود اوراق قرضه و ضعف دلار دست و پنجه نرم می‌کند، قیمت طلا را بالا خواهد برد.


 به گزارش سایت طلا ،قیمت طلا در بازارهای جهانی  پس از اینکه فدرال رزرو «تجدیدسنجی» سیاست پولی را آغاز کرد رکورد دیگری زد و وارد کانال 2600 دلاری شد.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره معیار خود را 0.5 واحد درصد کاهش داد و سیگنال داد که کاهش‌های بیشتری نیز در راه است؛ و به این صورت چرخه تسهیل پولی خود را از زمان شروع همه گیری کرونا آغاز کرد. 

آخرین باری که فدرال رزرو آمریکا نرخ‌های بهره را بیش از 0.25 درصد کاهش داده است به سال 2020 باز می‌گردد که کووید 19 اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده بود.نرخ های بهره پایین معمولاً دارایی های بدون بازده مانند طلا را جذاب تر می کند.

قیمت طلا در روز پنجشنبه به دنبال کاهش قابل توجه نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بیش از یک درصد افزایش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 33 دلار افزایش به رقم بی سابقه 2608 دلار رسید

قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از آنکه فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد تا محدوده 4.75 و 5 درصد پایین آورد، به رکورد 2599 دلار و 92 سنت رسید.

به گفته الکساندر زامپفه، معامله‌گر فلزات گرانبها در شرکت Heraeus Metals Germany، چشم انداز کاهش‌های بیشتر نرخ بهره در آینده طلا را جذاب‌تر کرده است و ممکن است رکوردهای قیمتی جدیدی ثبت شود.

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا همچنین پیش‌بینی کردند نرخ بهره 0.5 درصد دیگر تا پایان سال جاری میلادی، 1 درصد در سال آینده و 0.5 درصد در 2026 کاهش یابد.

طبق گفته تحلیلگران، مخاطرات ژئوپلیتیکی در شرایطی که آمریکا با کسری تجاری، نرخ پایین سود اوراق قرضه و ضعف دلار دست و پنجه نرم می‌کند، قیمت طلا را بالا خواهد برد.

تسهیل سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی دنیا به همراه خرید بالای طلا توسط این بانک‌ها و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی بارها قیمت این فلز گرانبها را در سال جاری میلادی به رکوردهای جدیدی رسانده است.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی یاد می‌شود و  پایین آمدن نرخ بهره همواره به نفع آن بوده است.

تحلیلگران UBS در یادداشتی آوردند: نقره از محیط افزایش قیمت طلا سود خواهد برد. انتظار آنها این است که بازار نقره در طول سال‌های آینده در کمبود خواهد بود که به معنای کاهش مستمر ذخایر موجود است، این امر به‌طور اساسی به حمایت از قیمت‌ها کمک خواهد کرد و موجب افزایش علاقه سرمایه‌گذاران می‌شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.23 درصد کاهش به 31 دلار و 35 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.14 درصدی 989 دلار و 50 سنت معامله می‌شود.