پیش بینی قیمت طلا صعودی است؛ علت چیست؟

به گفته تحلیلگران سطح ۳۰۰۰ دلار آمریکا در هر اونس در سال جاری کاملاً ممکن است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، پس از اینکه فدرال رزرو چرخه کاهش خود را با کاهش 50 واحد پایه بیش از حد انتظار در هفته گذشته آغاز کرد، سرمایه گذاران فلزات گرانبها توپ را در دست گرفتند و این هفته با آن دویدند و قیمت های جدید و بالاتری را برای طلا تعیین کردند.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، کارشناسان صنعت به طور مساوی بین سودهای بیشتر و کاهش قیمت در کوتاه مدت تعادل برقرار کردند، در حالی که سرمایه گذاران خرد همچنان مثبت بودند اما در مورد سودهای بالقوه طلا در هفته آینده خودداری کردند.

در معاملات امروز قیمت طلا پس از انتشار گزارش اقتصادی آمریکا در مورد تورم کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم طی سه روز گذشته رسیده است. تورم در آمریکا در ماه سپتامبر در جهت هدف بانک مرکزی این کشور پیش می‌رود. ارزش دلار هم 0.50 درصد کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنطیم این گزارش با 5 دلار کاهش به 2658 دلار رسید

دفتر تحقیقات اقتصادی آمریکا اعلام کرد شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولیست بیش از پیش به هدف 2 درصد بانک مرکزی نزدیک می‌شود. در این بین، تورم هسته در آمریکا 0.10 درصد نسبت به ماه ژوئیه افزایش داشته است.

به دنبال انتشار این اطلاعات، سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا تا 3.749 کاهش یافت و به دنبال آن ارزش دلار هم 0.16 پایین آمده و به 100.41 رسید.

با توجه به کاهش بیشتر نرخ در آینده پس از کاهش هفته گذشته توسط فدرال رزرو، تقاضای زیاد برای این فلز طلا را به سطوح فنی بالا رساند. با این حال، برخی بانک‌ها انتظار دارند که قیمت‌ها تا ۳۰۰۰ دلار افزایش یابد و فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار اظهار کرد که سطح ۳۰۰۰ دلار آمریکا در هر اونس در سال جاری کاملاً ممکن است.

استریبل افزود، شکست مذاکرات صلح خاورمیانه، وخامت بازار کار، کاهش دیگر نرخ فدرال رزرو و محرک‌های بیشتر چین می‌تواند از بازار طلا حمایت کند. این رالی همچنین به تقاضای فیزیکی در مصرف‌کنندگان برتر؛ چین و هند، آسیب وارد کرد.

به گزارش سایت طلا ، احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره در اجلاس ماه نوامبر بانک مرکزی آمریکا هم افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره افزایش یافت و از تاثیر سرریز طلا سود برد، اگر چه برخی تحلیلگران هشدار می‌دهند که این افزایش ممکن است کمرنگ شود. هر اونس نقره پس از رسیدن به بالاترین میزان خود از دسامبر ۲۰۱۲ با ۳۲.۷۱ دلار در روز پنجشنبه، با ۱.۸ درصد کاهش به ۳۱.۴۶ دلار در هر اونس رسید.

با توجه به عکس العمل بازار، انتظار می‌رفت قیمت طلا به یک رکورد جدید دیگر برسد، اما در عوض تا کمتر از 2654 دلار کاهش یافت.

به علاوه، درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان تشدید شده است که می‌تواند تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش دهد. مقامات رژیم صهیونیستی امیدوارند مجبور به حمله زمینی به لبنان نشوند اما این احتمال را رد نمی‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره و با 1.62 درصد کاهش به 31 دلار و 82 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.80 درصدی 1003 دلار و 82 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا، در این هفته، 14 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند که وال استریت به تعادل بین خوش بینی و بدبینی نسبت به عملکرد قیمت رسید. شش کارشناس یا 43 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که شش کارشناس دیگر کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کردند. دو تحلیلگر باقی مانده، یا 14 درصد، معتقدند که طلا در هفته آینده معامله می شود.

در همین حال، 192 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به دست آمد که اکثر سرمایه گذاران چشم انداز خوش بینانه خود را حفظ کردند، البته اکثریت کمتری نسبت به هفته قبل. 120 تاجر خرده‌فروشی یا 62 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، در حالی که 38 یا 20 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد. 3 پاسخ دهندگان باقی مانده، که 17 درصد هستند، شاهد تثبیت قیمت ها در طول هفته آینده بودند.

رویداد اصلی خبری اقتصادی هفته آینده، انتشار صبح جمعه گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه سپتامبر خواهد بود