سایت خبری طلا

چرا پیش بینی قیمت طلا افزایشی است؟

منبع: سایت طلا


بازارها همچنین به سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در نشست سالانه انجمن ملی اقتصاد کسب و کار (NABE) در روز دوشنبه به دقت گوش خواهند داد. این اولین رویداد زنده پاول از زمان نشست سیاست پولی بانک مرکزی در هفته گذشته خواهد بود.


به گزارش سایت طلا،قیمت طلا پس از انتشار گزارش اقتصادی آمریکا در مورد تورم کمی کاهش یافت اما هنوز در بالاترین سطح قرار دارد .

قیمت هر اونس طلا امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی 2658 دلار ثابت ماند

 آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شاهد بود که کارشناسان صنعت به طور مساوی بین افزایش بیشتر و کاهش قیمت در کوتاه مدت تعادل برقرار کردند، در حالی که سرمایه گذاران خرد مثبت ماندند اما در مورد سودهای بالقوه طلا در هفته آینده خودداری کردند.

طلا در سال جاری به دلیل خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ و همچنین خرید قوی بانک مرکزی و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضای این فلز را هدایت کرده است، تقریباً یک سوم افزایش یافته است. انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده که زمان برگزاری آن بسیار نزدیک است، می‌تواند برای بازارها بسیار تأثیرگذار باشد.

فدرال رزرو هفته گذشته چرخش خود را با کاهش نیم درصدی آغاز کرد و معامله‌گران در سال جاری ۷۵ واحد دیگر را افزایش دادند. نرخ‌های پایین‌تر به نفع طلاست که بهره‌ای نمی‌دهد.

بدین ترتیب احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره در اجلاس ماه نوامبر بانک مرکزی آمریکا هم افزایش یافته است.

به علاوه، درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان تشدید شده است که می‌تواند تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش دهد. مقامات رژیم صهیونیستی امیدوارند مجبور به حمله زمینی به لبنان نشوند اما این احتمال را رد نمی‌کنند.

تحلیل قیمت طلا جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار برای هفته آینده صعودی است. او گفت که مشخصات فنی در تمام بازه‌های زمانی شرایط خرید بیش از حد را نشان می‌دهد، اما این برای طلا هیچ معنایی ندارد زیرا بانک‌های مرکزی به روند کاهشی خود ادامه می‌دهند. او گفت: «طلا به سمت سرزمینی که بیش از حد خرید شده است حرکت خواهد کرد. 

به گزارش سایت طلا، در این هفته، 14 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند که وال استریت به تعادل بین خوش بینی و بدبینی نسبت به عملکرد قیمت رسید. شش کارشناس یا 43 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که شش کارشناس دیگر کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کردند. دو تحلیلگر باقی مانده، یا 14 درصد، معتقدند که طلا هفته آینده به سمتی معامله خواهد شد. 

در همین حال، 192 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به دست آمد که اکثر سرمایه گذاران چشم انداز خوش بینانه خود را حفظ کردند، البته اکثریت کمتری نسبت به هفته قبل. 120 تاجر خرده‌فروشی یا 62 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، در حالی که 38 یا 20 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد. 3 پاسخ دهندگان باقی مانده، که 17 درصد هستند، شاهد تثبیت قیمت ها در طول هفته آینده بودند. 

 رویداد اصلی خبری اقتصادی هفته آینده، انتشار صبح جمعه گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه سپتامبر خواهد بود. 

 بازارها همچنین به سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در نشست سالانه انجمن ملی اقتصاد کسب و کار (NABE) در روز دوشنبه به دقت گوش خواهند داد. این اولین رویداد زنده پاول از زمان نشست سیاست پولی بانک مرکزی در هفته گذشته خواهد بود.