پیش بینی قیمت طلا؛ افزایش دوباره در راه است؟

در حال حاضر معامله‌گران بر تحولات در مناقشه خاورمیانه و پیش‌بینی داده‌های کلیدی اقتصادی ایالات‌متحده که ممکن است سرنخ‌هایی در مورد کاهش نرخ بهره در اواخر سال ارائه دهد، تمرکز کردند.

خبر را برای من بخوان

قیمت طلای جهانی در معاملات امروز به دلیل سود گرفتن و انحلال طولانی مدت از معامله گران آتی کوتاه مدت کاهش یافت این در حالی است معامله‌گران بر تحولات در مناقشه خاورمیانه و پیش‌بینی داده‌های کلیدی اقتصادی ایالات‌متحده که ممکن است سرنخ‌هایی در مورد کاهش نرخ بهره در اواخر سال ارائه دهد، تمرکز کردند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2648 دلار رسید بازارهای کلیدی خارجی امروز شاخص دلار آمریکا را نسبتاً بالاتر می بینند

ایران در روز سه‌شنبه بارانی از موشک‌های بالستیک را بر سر رژیم صهیونیستی به تلافی حمله این رژیم به لبنان فرود آورد.

توماس، رئیس فدرال رزرو ریچموند، کاهش اخیر نیم درصدی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده تأیید می‌کند که سیاست آن با اقتصاد ناهمگام بوده است، اما نباید به عنوان نشانه‌ای از پایان مقابله با تورم تلقی شود. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد، طلا نیز به عنوان یک دارایی مطمئن در زمان آشفتگی‌های اقتصادی و سیاسی تلقی می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند اگر تلفات در رژیم صهیونیستی جدی باشد یک جنگ تمام معیار در خاورمیانه به راه می‌افتد و همین تاجران را در حال حاضر نگران کرده است. این شرایط تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش خواهد داد.

طلا همواره به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و مالی در نظر گرفته می‌شود.

بازار در این هفته از نزدیک اطلاعات اشتغال آمریکا و اظهارات مقامات فدرال رزرو این کشور را بررسی می‌کند تا سرنخ‌های بیشتری از روند سیاست‌های پولی آن به دست آورد.

به گزارش سایت طلا، اقتصاددان‌ها عقیده دارند دلایل افزایش فعلی قیمت طلا یعنی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به خاطر بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی همچنان باقی خواهد ماند.