سایت خبری طلا

پیش‌بینی شوکه کننده قیمت طلا در ماه‌های آینده!

منبع: سایت طلا


تنش‌های ژئوپولیتیک از جمله نگرانی در مورد رویکرد رژیم صهیونیستی و ایران از قیمت طلا حمایت کرده و اگر این تنش‌ها آرام نشود، قیمت طلا نزدیک به رکورد فعلی باقی خواهد ماند.


قیمت طلا در روز جمعه به خاطر افزایش تقاضا به دنبال تشدید جنگ در خاورمیانه و گزارش مشاغل ایالات متحده افزایش یافته است.

 در صبح جمعه گزارش وضعیت اشتغال ایالات متحده توسط وزارت کار در سپتامبر منتشر شده است، که مسلما مهمترین نقطه داده ماه ایالات متحده در این ماه است. تعداد کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در مقایسه با افزایش 142000 شغلی در گزارش آگوست، 150000 نفر افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 20 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2667 دلار رسید.شاخص دلار 0.1 درصد پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

تنش‌های ژئوپولیتیک از جمله نگرانی در مورد رویکرد رژیم صهیونیستی و ایران از قیمت طلا حمایت کرده و اگر این تنش‌ها آرام نشود، قیمت طلا نزدیک به رکورد فعلی باقی خواهد ماند.

توماس، رئیس فدرال رزرو ریچموند، کاهش اخیر نیم درصدی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده تأیید می‌کند که سیاست آن با اقتصاد ناهمگام بوده است، اما نباید به عنوان نشانه‌ای از پایان مقابله با تورم تلقی شود. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد، طلا نیز به عنوان یک دارایی مطمئن در زمان آشفتگی‌های اقتصادی و سیاسی تلقی می‌شود.

اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا قرار است امروز منتشر شود. رئیس فدرال رزرو نیویورک و شیکاگو هم قرار است امروز سخنرانی داشته باشند.

تاجران 69 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد در ماه نوامبر پایین بیاورد.

بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود طلا در ماه‌های آینده در محدوده بین 2500 تا 2800 دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.7 درصد افزایش به 32 دلار و 52 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 1.25 درصدی 108 دلار و 1 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا، بازار طلای شانگهای نشانه‌هایی از افزایش اعتماد مصرف‌کننده در تعطیلات هفته طلایی چین را نشان می‌دهد.