سایت خبری طلا

قیمت طلا همچنان در اوج / شرط ورود به کانال جدید!

منبع: سایت طلا


ارزش دلار به بالاترین رقم طی 7 هفته گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.تحلیلگران عقیده دارند در صورت تشدید درگیری‌ها در منطقه، قیمت طلا خیلی راحت مرز 2700 دلار را رد می‌کند.


به گزارش سایت طلا، با رشد شاخص دلار آمریکا، قیمت طلا کاهشی  شده است. در صورت یک کاهش بزرگ نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، طلا با رشد همراه خواهد شد.

گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا آب سردی بر احتمال کاهش شدید نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده ریخته، ارزش دلار را بالا برده و باعث پایین آمدن قیمت طلا شده است.

 یک کارشناس تحلیل بازار همچنین گفت طبیعی است که پس از چند روز افزایش قیمت بازار طلا اصلاح شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظبم این گزارش با 14 دلار کاهش  نسبت به روز گذشته به 2653 دلار رسید.ارزش دلار به بالاترین رقم طی 7 هفته گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

دیوید مِگِر، مدیر معاملات فلزات در High Ridge Futures گفت: «در چند روز اخیر، طلا درست زیر بالاترین قیمت‌های اخیر خود تثبیت شده است. این تثبیت نشان‌دهنده حالت انتظار بازار برای گزارش بسیار مهم مشاغل در روز جمعه است. علاوه بر این، ما شاهد بازگشت قابل توجهی در ارزش دلار بوده‌ایم. اگر این احساس باشد که احتمال بالایی وجود دارد یک کاهش نیم درصدی دیگر توسط بانک مرکزی آمریکا اعمال شود، این موضوع برای طلا مثبت خواهد بود و اگر کاهش 0/25 درصدی در کار باشد، شاهد کاهش کمی بیشتر قیمت فلز زرد خواهیم بود.»

رشد اشتغال در آمریکا در ماه سپتامبر تسریع شده و نرخ بیکاری تا 4.1 درصد پایین آمده است. بدین ترتیب فشار از روی فدرال رزرو برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره در اجلاس ششم و هفتم ماه نوامبر برداشته شده است.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که مبارزه بانک مرکزی ایالات متحده برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد و میزان کاهش نرخ بهره را محدود کند. 

معامله‌گران اکنون شانس کاهش نیم درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را در سطح 34 درصد می‌بینند. این آمار هفته گذشته در سطح 49 درصد قرار داشت.

تاجران که قبل از انتشار اطلاعات اشتغال آمریکا 28 درصد احتمال می‌دادند نرخ بهره 50 واحد در ماه نوامبر پایین بیاید، حالا این احتمال را تا صفر  کاهش داده‌اند.

درگیری در خاورمیانه با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد. طلا همواره یک پشتوانه ایمن در زمان ناآرامی‌های سیاسی بوده و در فضای نرخ پایین بهره رشد می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند در صورت تشدید درگیری‌ها در منطقه، قیمت طلا خیلی راحت مرز 2700 دلار را رد می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.22 درصد کاهش به 32 دلار و 39 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.32 درصدی 992 دلار و 55 سنت معامله می‌شود.