سایت خبری طلا

چرا هفته جاری برای طلا و سکه مهم است؟

منبع: اکوایران


قیمت طلا و سکه هفته جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد. اما اگر در این هفته افزایش قیمت ادامه نداشته باشد، دوره جدیدی برای این بازار آغاز می‌شود.


به گزارش سایت طلا،قیمت طلا و سکه در هفته گذشته متاثر از تنش‌های منطقه روندی افزایشی را در پیش گرفت، اما برای هفته جدید گویا بازار قصد تغییر روند دارد؛ چراکه قیمت‌ها در نخستین روز هفته نزولی گزارش شده‌اند. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای 18 عیار امروز، 14 مهر 1403 که هفته گذشته به کانال چهار میلیون تومانی صعود کرده بود،‌ امروز با ریزشی جزئی کار خود را آغاز کرد و حال با نرخ چهار میلیون و 500 تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای 24 عیار هم امروز ارزان شد و به قیمت پنج میلیون و 333 هزار تومان رسید.

بازار سکه هم که رشد قابل توجهی را در هفته گذشته به ثبت رساند، امروز کاهشی شد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت، سکه طرح جدید که در هفته گذشته دوباره سقف‌شکنی کرد،‌ امروز به نرخ 48 میلیون و 650 هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم با ریزش مواجه شد و حال در نرخ 43 میلیون و 100 هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم امروز با ریزش جزئی قیمت همراه بود و امروز با نرخ 2654 دلار در بازارهای جهانی در نوسان است.

 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 14 مهر 1403

برزو حق‌شناس،‌ کارشناس بازارهای مالی گفت:«تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در کشور اونس جهانی طلا و قیمت دلار است. در این میان معمولا بازارساز هنگامی که هرکدام از مولفه‌های تعیین‌کننده با افزایش قیمت همراه شود،‌ با استفاده از مولفه دیگر قیمت طلا و سکه را کنترل می‌کند.»

او توضیح داد:«هفته گذشته تحت تاثیر تنش‌ها،‌ هر دو مولفه تعیین‌کننده صعودی شدند،. در نتیجه هم طلا و سکه سقف‌شکنی کردند. هفته جدید اما،‌ هفته مهمی برای بازار طلا و سکه است. اگر هفته آینده قیمت طلای آبشده و سکه امامی به کانال پیشین خود بازگردد، می‌توان گفت بازارساز در کار خود درست عمل کرده و توانسته است بازار را کنترل کند.»

این کارشناس بازارهای مالی افزود:« درصورتی که بازار نتواند جلوی افزایش قیمت را بگیرد،‌ یک دوره جدید برای طلا و سکه آغاز می‌شود و باید منتظر سقف‌شکنی‌های جدید باشیم.البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که چشم‌انداز بازار تا پایان سال صعودی پیش‌بینی می‌شود. اما میزان افزایش قیمت‌ها در این بازار مورد توجه است.»