تقاضای مسکن در این منطقه تهران بیش‌تر است

بیگی‌نژاد گفت: بیشترین میزان تقاضای مسکن مربوط به منطقه ۹ تهران با ۱۱۶ درصد بوده و کمترین آن هم مربوط به منطقه ۳ تهران بوده است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه عوامل بسیار مختلفی بر زنجیره صنعت ساخت‌وساز و مسکن تاثیر دارند گفت: مالکان و مشاوران املاک و همچنین عوامل تولید مسکن از جمله مصالح ساختمانی اثرات بسیار زیادی بر حوزه مسکن و قیمت آن دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تلاش بسیار زیادی از سوی مشاوران املاک برای افزایش تعداد قرارداد‌های مسکن صورت می‌گیرد چرا که افزایش تعداد قرارداد‌های مسکن، زمینه افزایش درآمد‌ها و در نتیجه نشان دهنده ثبات در بازار مسکن است.

او اظهار کرد: میزان تقاضای مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در یک سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و بیشترین میزان تقاضای مسکن هم مربوط به منطقه ۹ با ۱۱۶ درصد و کمترین میزان تقاضا هم مربوط به منطقه ۳ تهران با ۷.۴ درصد بوده است.

وی یادآور شد:سه منطقه ۱۲، ۱۶ و ۲۰ تهران هم روند رو به منفی داشته‌اند به طوری که در منطقه ۱۲ تهران که پیش از این شاهد رشد تقاضای مسکن بوده ایم ۷ ونیم درصد کاهش تقاضا وجود داشته و منطقه ۱۸ تهران هم بیش از ۸ درصد و منطقه ۱۶ هم ۲ درصد کاهش تقاضا داشته است.

او تاکید کرد: امیدوار هستیم در شرایط کنونی با توجه به افزایش میزان ساخت‌وساز و برنامه ریزی برای رشد قدرت خرید مسکن بتوانیم بازار آرامی را در این بخش تجربه کنیم.