اقتصاد اروپا در آستانه نابودی است

مکرون گفت: اروپا به دلیل تنظیم‌‌گری‌های بیش از حد خود، از چین و آمریکا عقب افتاده است و در دو تا سه سال آینده از بازار حذف خواهد شد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا و به نقل از راشاتودی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در رویداد گفت‌و‌گوی جهانی در برلین گفت: اقتصاد اتحادیه اروپا باید رقابتی‌تر از آمریکا و چین شود وگرنه ممکن است از بین برود.

وی افزود: بلوک ۲۷ کشوری اتحادیه اروپا از واشنگتن و پکن عقب افتاده است و هر دو کشور در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری، از اروپا پیشی گرفته‌اند.

مکرون هشدار داد: اتحادیه اروپا در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد و اگر نتواند بازار واحد خود را گسترش دهد و مشکل گسست و عدم هماهنگی بین کشور‌های اتحادیه را حل کند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. اتحادیه اروپا ممکن است از بین برود و ما در آستانه یک لحظه بسیار مهم هستیم.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت: مدل قبلی ما به پایان رسیده است؛ ما بیش از حد مقررات‌گذاری می‌کنیم و به اندازه کافی سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. اگر همچنان با روال کلاسیک خود پیش برویم، در دو تا سه سال آینده از بازار حذف خواهیم شد. اگر اتحادیه اروپا نتواند فورا مقررات را اصلاح کند، بلوک مجبور خواهد شد در ۵ تا ۱۰ سال آینده، یک طرح نجات را اجرا کند.

مکرون از کشور‌های عضو خواست تا برای قوانین تجارت جهانی عادلانه تلاش کنند و در عین حال بروکسل را به تکمیل بسته اتحاد بانکی و قوانین مالی خود فراخواند.

اظهارات مکرون بازتاب هشدار‌هایی است که در گزارش «رقابت‌پذیری اقتصادی» ماریو دراگی، نخست وزیر سابق ایتالیا در ماه گذشته منتشر شد.

ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا و نخست وزیر ایتالیا گفت: اتحادیه اروپا نیاز به سرمایه‌گذاری سالانه ۸۰۰ میلیارد یورویی (معادل ۸۹۰ میلیارد دلار) دارد که این رقم برابر با ۴.۵ درصد از GDP کل کشور‌های اتحادیه اروپا است. این رقم فقط برای این است که بتواند با آمریکا و چین هم‌سطح بماند.