سایت خبری طلا

نتانیاهو خطاب به امانوئل مکرون: «شرم بر تو»

منبع: خبرگزاری مهر


نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با ارتشی تا دندان مسلح، خون فلسطینیان بی‌دفاع را می‌ریزد، درخواست هرچند تبلیغاتی رئیس جمهور فرانسه مبنی بر توقف تامین تسلیحاتی تل‌آویو را «بی‌شرمانه» خواند!


به گزارش سایت طلا  به نقل از راشاتودی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای توقف تأمین سلاح برای تل‌آویو در بحبوحه تشدید تنش‌های جاری در خاورمیانه، این درخواست را «شرم‌آور» خواند!

ماکرون دیروز در گفت‌وگو با یک رسانه فرانسوی ضمن درخواست برای یافتن راه‌حلی سیاسی برای جنگ خاورمیانه، گفت که کشورهای غربی باید «تأمین سلاح برای اسرائیل را متوقف کنند.» وی همچنین تداوم درگیری‌ها را یک «اشتباه» توصیف کرد و درباره تبدیل شدن لبنان به یک «غزه جدید» هشدار داد.

نتانیاهو در واکنشی تند به این درخواست، در شبکه اجتماعی «ایکس» مدعی شد: اسرائیل در هفت جبهه علیه دشمنان تمدن می‌جنگد. تمام کشورهای متمدن باید قاطعانه کنار اسرائیل بایستند!

وی ادامه داد: با این حال، ماکرون و سایر سران غربی حالا خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شده‌اند. شرم بر شما!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین این اقدام را «شرم‌آور» خواند و مدعی شد که «اسرائیل با یا بدون حمایت آنها پیروز خواهد شد اما داغ ننگ همچنان بعد از پیروزی ما در جنگ، روی پیشانی‌شان خواهد ماند»!

جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در نوار غزه که فردا وارد دومین سال می‌شود، تاکنون به شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، انجامیده است. تل‌آویو در هفته‌های اخیر نیز بمباران لبنان را تشدید و آنچه «تجاوز زمینی محدود» به این کشور خوانده را آغاز کرده است. حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه در حمایت از فلسطینیان اقدام به شلیک موشک و تبادل آتش با رژیم صهیونیستی و توقف آن را به توقف کامل جنگ در غزه منوط کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، بیش از ۲ هزار نفر در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و بالغ بر ۱.۲ میلیون تن نیز آواره شده‌اند.