تغییر دوباره قیمت طلا در راه است؟

بازارهای چین روز سه شنبه بازگشایی می شوند و با توجه به افزایش سهام، بازار سهام ممکن است بخشی از تقاضای خرده فروشی طلا را کاهش دهد.

خبر را برای من بخوان

قیمت طلا در این هفته در بحبوحه تشدید تنش در خاورمیانه و ایجاد شغل در ایالات متحده در نوسان بود اما با فرونشستن گرد و غبار بعد از ظهر جمعه، فعالان بازار مشاهده کردند که فلز زرد تقریباً در همان جایی که شروع شده بود نشسته است. ، زیرا فشارهای صعودی و نزولی با هم ترکیب می شوند تا یکدیگر را حداقل در کوتاه مدت خنثی کنند.

به گزارش سایت طلا،گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا آب سردی بر احتمال کاهش شدید نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده ریخته، ارزش دلار را بالا برده و باعث پایین آمدن قیمت طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازارهای جهانی به 2653 رسید.

تاجران که قبل از انتشار اطلاعات اشتغال آمریکا 28 درصد احتمال می‌دادند نرخ بهره 50 واحد در ماه نوامبر پایین بیاید، حالا این احتمال را تا صفر کاهش داده‌اند.

تقویم اخبار اقتصادی هفته آینده چندان شلوغ نیست، اما سرمایه گذاران همچنان به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای ماه سپتامبر که قرار است صبح پنجشنبه منتشر شود، توجه زیادی خواهند داشت. فعالان بازار به دنبال این هستند که ببینند آیا فشارهای تورمی همچنان رو به کاهش است یا خیر که از چرخه تسهیل فدرال رزرو حمایت می کند.

سایر نکات برجسته شامل انتشار بعدازظهر چهارشنبه صورتجلسه آخرین جلسه سیاست پولی فدرال رزرو، گزارش هفتگی مطالبات بیکاری در روز پنجشنبه، و شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده و احساسات اولیه مصرف کننده دانشگاه میشیگان در صبح جمعه است.

مارک چندلر پیش بینی می کند که قیمت طلا برای شروع هفته آینده کاهش می یابد.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان داد که کارشناسان صنعت نسبت به چشم انداز کوتاه مدت طلا محتاطانه رشد می کنند، در حالی که سرمایه گذاران خرد خوش بین بودند اما به میزان کمی نسبت به هفته قبل.

درگیری در خاورمیانه با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد. طلا همواره یک پشتوانه ایمن در زمان ناآرامی‌های سیاسی بوده و در فضای نرخ پایین بهره رشد می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند در صورت تشدید درگیری‌ها در منطقه، قیمت طلا خیلی راحت مرز 2700 دلار را رد می‌کند.

به گزارش سایت طلا، این هفته، 16 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند که تنها تعداد کمی از وال استریت شاهد افزایش قیمت طلا در آینده نزدیک بودند. هفت کارشناس یا 44 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که سه کارشناس دیگر یا 19 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کردند. شش تحلیلگر باقی مانده، که 37 درصد را نمایندگی می کنند، معتقدند که طلا یک طرف معامله می شود یا هفته آینده در حاشیه قرار خواهد گرفت.

در همین حال، 176 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد و اکثر سرمایه گذاران همچنان انتظار دارند که طلا علیرغم توقف اخیرش، افزایش بیشتری داشته باشد. 104 تاجر خرده‌فروشی یا 59 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، در حالی که 36 معامله‌گر یا 20.5 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد و 38 معامله‌گر دیگر که 20.5 درصد باقی مانده را نشان می‌دهند شاهد تثبیت قیمت‌ها در طول هفته بودند