سایت خبری طلا

خالی بودن اسکله‌های بنادر هرمزگان از کشتی، صحت ندارد

منبع: ایرنا


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در واکنش به بازنشر تصاویری مبنی بر خالی بودن اسکه‌های بنادر این استان به‌ویژه بندر شهید رجایی از کشتی، ناشی از تهدیدات اخیر دشمن درباره هدف قرار دادن زیرساخت‌های کشور، گفت: چنین عکس و تصاویری بی‌پایه و اساس و برگرفته از القائات رسانه‌های معاند بوده و صحت ندارد.


به گزارش سایت طلا  از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز تکمیل ظرفیت اسکه‌های بندر شهید رجایی و سایر بنادر استان هرمزگان در دید همگان قرار دارد.

وی تاکید کرد: نه تنها ظرفیت اسکله‌های بندر شهید رجایی تکمیل بوده بلکه در لنگرگاه نیز چندین فروند کشتی و شناور در انتظار پهلوگیری هستند و دلیل این انتظار نیز ظرفیت کامل اسکله‌های بنادر هستند؛ چراکه باید علمیات تخلیه و بارگیری برای یک کشتی به پایان برسد تا کشتی دیگر از لنگرگاه به اسکله منتقل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره انتشار این تصاویر دروغین و ارتباط دادن آن به تهدیدات دشمن برای هدف قرار دادن زیرساخت‌ها کشور ادامه داد: تدابیر پدافندی برای مواقع حساس را درنظر داریم اما این تدابیر به مفهوم این نیست که در روال طبیعی بندر خلالی ایجاد شود.

عباس‌نژاد ادامه داد: تمامی بنادر تجاری هرمزگان طبق روال سابق علمیات مرتبط را انجام می‌دهد و تدابیر لازم نیز در مواجه با هر شرایطی اندیشیده شده است.

وی افزود: همواره در هر شرایط نظارت و مباحث امنیتی را دنبال می‌کنیم اما همزمان در بنادر این استان روال طبیعی خود را انجام می‌دهد و مشکلی وجود ندارد