سایت خبری طلا

ورود موج جدید بارش‌ها از روز سه‌شنبه/ این استان‌ها امروز و فردا بارانی می‌شوند

منبع: مهر


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود موج بارش‌های پاییزی پی در پی به کشور از روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) خبر داد.


به گزارش سایت طلا، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق، چهارشنبه (۱۸ مهر) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد شمالی، کاهش دما و بارش پراکنده، پنجشنبه و جمعه (۱۹ و ۲۰ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده و در مرکز و جنوب کرمان افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

VID:20241007-491564702.mp4

او ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ مهر) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال رخداد گرد و خاک و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ مهر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۸ مهر) صاف تا قسمتی ابری با وزش باد، گاهی افزایش باد و احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۱۷ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود موج بارش‌های پاییزی پی در پی به کشور از روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) خبر داد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از روز سه‌شنبه (۱۷ مهر)، گفت: امروز (دوشنبه، ۱۶ مهر) در مناطقی از جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: فردا (سه‌شنبه، ۱۷ مهر) این وضعیت ادامه خواهد داشت علاوه بر آن با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه (۱۸ مهر) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، وزش باد شمالی، کاهش دما و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. روز پنجشنبه (۱۹ مهر) در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

به گفته ضیائیان؛ در مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی در گفت: آسمان تهران امروز، صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد و فردا صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.