قیمت طلا همچنان در حال افزایش است

عوامل اصلی افزایشی برای طلا شامل ریسک ناپایداری مالی، جذابیت به عنوان دارایی امن، تنش‌های ژئوپلیتیکی، کاهش وابستگی به دلار، نااطمینانی‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده و کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی هستند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،افزایش قیمت طلای جهانی امروز هم ادامه دارد شد .سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات خرده فروشی آمریکا، تولید صنعتی و اطلاعات مربوط به تقاضا برای بیمه بیکاری هستند که قرار است در امروز منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی فدرال رزرو ارائه دهد.

طلا به دلیل افزایش انتظارات از کاهش‌های بیشتر نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی اصلی جهان، با روند رو به رشدی همراه شده و به سوی شکستن رکوردهای قیمتی خود حرکت می‌کند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای Saxo Bank، بیان کرد که عوامل اصلی افزایشی برای طلا شامل ریسک ناپایداری مالی، جذابیت به عنوان دارایی امن، تنش‌های ژئوپلیتیکی، کاهش وابستگی به دلار، نااطمینانی‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده و کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2682 دلار رسید.

معامله‌گران احتمال کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره در نوامبر توسط فدرال رزرو را در سطح 96 درصد می‌بینند. همچنین به نظر می‌رسد بانک مرکزی اروپا امروز یک کاهش نرخ بهره دیگر را اعلام کند و کاهش تورم در بریتانیا نیز نشان‌دهنده احتمال کاهش نرخ بهره در ماه آینده توسط بانک مرکزی انگلستان است.

تحلیلگران عقیده دارند تسهیل سیاست‌های پولی آمریکا زمینه را برای افزایش سرمایه‌گذاری بالا برده و به نفع طلا خواهد بود.

از طرف دیگر، بی‌ثباتی‌های به وجود آمده در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تنش‌های ژئوپولیتیکی هم از قیمت طلا حمایت می‌کند.

نمایندگان حاضر در مجمع سالانه بازار فلزات گرانبهای لندن پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا طی یک سال آینده تا 2941 دلار افزایش یافته و قیمت نقره هم تا 45 دلار در هر اونس بالا رود.

پیتر ای. گرنت، معاون و استراتژیست ارشد فلزات در Zaner Metals، اظهار داشت: «انتظارات برای کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر در حال تقویت است. داده‌های ضعیف‌تر تورم در اروپا و بریتانیا انتظارات را برای کاهش‌های تهاجمی‌تر توسط بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلستان افزایش داده که به کاهش کلی بازده اوراق قرضه و افزایش قیمت طلا منجر شده است.»

بازده اوراق خزانه‌داری ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسید و این امر طلا را جذاب‌تر کرد.