آغاز رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ با حضور ۸ کشور + فیلم

رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ (IMEX ۲۰۲۴) با حضور تعدادی از نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند آغاز شد‌

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی‌ سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 (IMEX 2024)، در نشست خبری این رزمایش که در منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: که این رزمایش با محوریت نیروی دریایی راهبردی ارتش و مشارکت نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریابانی فراجا و اداره بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و همچنین کشورهای روسیه، عمان، عربستان سعودی، هندوستان، تایلند، پاکستان، قطر و بنگلادش آغاز شده است.

وی افزود: در این رزمایش مرکب دریایی، تعدادی از نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به عنوان عضو و ناظر شرکت دارند و تعدادی دیگر نیز با اعزام یگان‌های شناوری در برگزاری رزمایش مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش شامل برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه‌های انتقال تجارب به ابتکار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای انجام تمرینات تخصصی توسط یگان‌های شرکت‌کننده در حین عزیمت به دریا خبر داد و گفت: شناورها و یگان‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز پس از رسیدن به محدوده تعیین شده، سناریوهای مختلفی از جمله کنترل حریق، عملیات جست‌وجو و نجات و مهار لکه نفتی را اجرا خواهند کرد.

امیر دریادار دوم تاج الدینی یادآور شد: نشست و گردهمایی نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از سال 2008 به ابتکار نیروی دریایی هندوستان آغاز شده و هدف آن افزایش همکاری‌های دریایی برای مقابله با چالش های امنیتی غیر سنتی و سازمان یافته است.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به همراه نیروی دریایی هندوستان ریاست دو کمیته امنیتی و کمیته اقدامات بشر دوستانه را برعهده دارد.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز تصریح کرد: شعار این رزمایش "با هم برای اقیانوس هند امن و ایمن" طراحی شده و ده کشور از میان اعضای کشورهای حاشیه اقیانوس هند و کشورهای ناظر در آن شرکت دارند. پیام این رزمایش صلح، دوستی، همدلی و مشارکت جمعی اعلام شده است.


انتهای پیام/