سایت خبری طلا

سرمایه گذاران بخوانند؛ قیمت طلا بالاتر می رود

منبع: سایت طلا


قیمت طلای جهانی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بالاترین حد خود رسید.طلا در سه ماهه گذشته پس از رسیدن به بالاترین رکوردهای تاریخی در بالای ۱۳.۸ درصد، عملکرد برجسته‌ای داشته است. با توجه به ارزش بازار طلا، این نرخ رشد چشمگیر است.


طلا از ابتدای سال جاری میلادی بارها به یک رکورد جدید رسیده است. انتظار تسهیل سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی و بی‌ثباتی‌های ژئوپولیتیکی قیمت طلا را 30 درصد از ابتدای سال جاری افزایش داده و بهترین عملکرد آن را از 1979 رقم زده است.

قیمت طلا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است علاوه بر این، کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا حمایت بیشتر از فلز گرانبها را فراهم کرد. تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تسهیل سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی از عوامل بالا رفتن قیمت طلا بوده است.

قیمت هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازارهای جهانی به 2721 دلار رسید.

 آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان داد که کارشناسان صنعت تقریباً در چشم انداز صعودی خود برای  طلا اتفاق نظر دارند ، در حالی که اکثریت قوی خرده فروشی ها نیز پس از سه هفته متوالی کاهش اعتقاد به حرکت فلز زرد به محدوده خوش بینانه بازگشتند.

یاهو فاینس گزارش کرد که بدون شک، تمایل سرمایه‌گذاران به طلا در سال جاری شاهد چرخش مثبت‌تری بود زیرا سیاست‌های پولی بانک مرکزی و درگیری‌های منطقه‌ای باعث شد که دارایی‌های مطمئن را در نظر بگیرند.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه مخصوصاً پس از شهادت رهبر حماس و اطلاعیه حزب الله در مورد تشدید جنگ با رژیم صهیونیستی، تمایل سرمایه‌گذاران به پشتوانه‌های ایمنی مانند طلا افزایش یافته است.

اطلاعیه‌های رژیم صهیونیستی، حماس و حزب‌الله برای ادامه جنگ در غزه و لبنان امیدها نسبت به پایان درگیری در خاورمیانه به دنبال شهادت یحیی سنوار، رهبر حماس را از بین برده است.

افزایش تنش‌های ژئوپولیتیکی تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد و نگرانی در مورد بی‌ثباتی بازار جهانی بیش از پیش از قیمت طلا حمایت می‌کند.

بی ثباتی‌های ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره بانک‌های مرکزی از عوامل بالا رفتن قیمت طلا بوده است.

 و جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو، انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده افزایش بیشتری داشته باشد. 

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند این شرایط قیمت طلا را طی 6 تا 12 ماه آینده به 3000 دلار می‌رساند. انتظار می‌رود قیمت نقره هم طی سه ماه آینده به 35 دلار برسد.

 این هفته، 16 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و هفته ها بدبینی وال استریت جای خود را به اجماع تقریباً صعودی داده است. 15 نفر از 16 کارشناس، 94 درصد از افراد مورد بررسی، معتقدند  قیمت طلا در هفته آینده حتی بالاتر خواهد رفت، در حالی که تنها تحلیلگر باقی مانده، که نماینده 6 درصد است، نسبت به چشم انداز کوتاه مدت طلا بی طرف بود. هیچ کس فکر نمی کرد که پیش بینی کاهش قیمت این فلز گرانبها عاقلانه باشد. 

در همین حال، 159 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که اکثریت قوی سرمایه گذاران دوباره به روند صعودی پیوستند. 115 خرده فروش یا 72 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، در حالی که تنها 27 یا 17 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد. 17 باقیمانده، که 11 درصد از کل را نشان می دهد، اگرچه قیمت ها در طول هفته آینده روندی جانبی خواهند داشت.