همه اهداف را در اسرائیل شناسایی کرده‌ایم/به هر حمله‌ای پاسخ می‌دهیم

وزیر امور خارجه گفت: همه اهداف را در اسرائیل شناسایی کرده‌ایم؛ هر حمله‌ای علیه ایران، به معنای عبور از خط‌قرمز برای ماست. چنین حمله‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. پاسخ لازم به هر حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران یا هر حمله مشابه داده خواهد شد.

خبر را برای من بخوان

سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با شبکه ان‌تی‌وی ترکیه (NTV) در حاشیه اجلاس سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ که در روز جمعه ۲۷ مهر در استانبول برگزار شد، عنوان داشت: اسرائیل بدون آمریکا نمی‌تواند به ارتکاب جنایات در غزه و لبنان دست بزند. همه تسلیحاتی که آنجا استفاده می‌شود، از سوی آمریکا تأمین می‌شود.

وی افزود: برای ما آمریکا متحد صهیونیست‌هاست و درصورتی‌که یک جنگ گسترده در منطقه رخ دهد، ایالات متحده به داخل آن کشیده خواهد شد و ما اصلاً این را نمی‌خواهیم.

عراقچی خاطرنشان کرد: هر حمله‌ای علیه ایران، به معنای عبور از خط‌قرمز برای ماست. چنین حمله‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. پاسخ لازم به هر حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران یا هر حملهٔ مشابه داده خواهد شد. همه اهداف را در اسرائیل شناسایی کرده‌ایم اسرائیل پاسخ متناسب به هر حمله علیه ایران را دریافت خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: ما به تأسیسات اقتصادی یا غیرنظامی رژیم صهیونیستی حمله نکردیم و فقط تأسیسات نظامی را هدف قرار دادیم. اکنون همه اهداف خود را در آنجا شناسایی کرده‌ایم و حمله مشابه به اهداف آنها انجام خواهد شد.

به گزارش سایت طلا، سید عباس عراقچی که در صدر هیاتی دیپلماتیک و به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای قفقاز در ترکیه حضور داشت، شنبه شب ۲۸ مهر ۱۴۰۳ استانبول را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر امور خارجه در تداوم سفرهای منطقه‌ای خود به منظور رایزنی با مقامات کشورهای مختلف منطقه در خصوص لزوم توقف حملات و جنایات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان از روز چهارشنبه‌ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ به امان پایتخت اردن و پس از آن به قاهره مصر سفر کرد و دیدارها و مشورت‌های خوبی را با مقامات ارشد این دو کشور انجام داد.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی کشور یکی از دستاوردهای مهم مجموعه رایزنی‌های انجام شده در این مدت ایجاد یک فهم و نگرانی مشترک از رویکرد رژیم صهیونیستی و حملات و جنایات آن در غزه و لبنان است.

یکی از دستورکارهای عراقچی در دیدارهای متعدد دیپلماتیک انجام شده با مقامات منطقه‌ای در این مدت، تأکید بر لزوم توقف جنگ و آتش بس در غزه و لبنان و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به آوارگان و مردم آن مناطق بود.

به گزارش سایت طلا، اقدامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در شرایط حساس و پُر تنش‌ منطقه‌ و به منظور جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی، تا ایجاد ثبات، آرامش و امنیت در منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.