احضار سفیر مجارستان/ اعتراض شدید ایران به موضع‌گیری نسنجیده اتحادیه اروپا

در اعتراض به تکرار برخی ادعاهای بی پایه در بیانیه مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس و همچنین جمع‌بندی نشست سران اتحادیه اروپا سفیر مجارستان در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،به دنبال تکرار برخی ادعاهای بی پایه در بیانیه مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس و همچنین جمع‌بندی نشست پنج شنبه گذشته سران اتحادیه اروپا، گیولا پتو سفیر مجارستان در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان در خصوص موارد فوق به وی ابلاغ شد.

در این جلسه احضار، مدیرکل غرب اروپای وزارت امورخارجه با یادآوری ضرورت تبعیت همه کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اصول و قواعد حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، به ویژه اصل احترام به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها، حمایت ناروای اتحادیه اروپایی از برخی ادعاهای بی اساس و غیرقانونی علیه تمامیت ارضی ایران را به شدت تقبیح و محکوم کرد.

وی با تاکید بر حاکمیت ایران بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، به عنوان حقیقتی تاریخی و حقوقی، موضع گیری جانبدارانه و ناصواب اتحادیه اروپایی در این خصوص را نسنجیده، غیرمسئولانه و فاقد هرگونه ارزش حقوقی توصیف کرد و خواستار اجتناب از تکرار و اصلاح فوری این امر شد.

سفیر مجارستان در این ملاقات اظهار داشت که مراتب را در اسرع وقت به مقامات اتحادیه اروپا منعکس خواهد کرد.