سایت خبری طلا

هشدار کاهش دما در این مناطق کشور

منبع: ایرنا


بررسی جدیدترین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که توده هوای سردی که از عصر شنبه به کشور نزدیک شده است، به‌تدریج تا چهارشنبه حدود دو سوم کشور را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.


به گزارش سایت طلا از سازمان هواشناسی، نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان از آن دارد که توده هوای سردی که از عصر دیروز (شنبه، ۲۸ مهر) به کشور نزدیک شده است، به‌تدریج تا چهارشنبه حدود دو سوم مساحت کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این شرایط برای برخی مناطق همراه با بارش برف‌وباران است که اثرات مخاطره‌آمیزی برای بخش کشاورزی به همراه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی کشور برای مواجهه مناسب با این شرایط هشدار سطح نارنجی کشاورزی صادر و اعلام کرد: میزان کاهش دما در برخی مناطق محسوس است و به طور میانگین بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس خواهد بود.

بر اساس این هشدار کاهش دما روز یکشنبه برای استان‌های «آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان و شمال غرب کرمانشاه» و دوشنبه برای استان‌های «آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان و ارتفاعات استان‌های سمنان و قزوین» انتظار می‌رود.

این شرایط برای سه‌شنبه در استان‌های «آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی و شرقی خراسان رضوی، نیمه شمالی سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، قم، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس» حاکم است.

کاهش دما چهارشنبه در استان‌های «آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، ایلام، خوزستان، قم، اصفهان، یزد، فارس، بوشهر، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی خراسان جنوبی و ارتفاعات و دامنه در کرمان» پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط اثرات مخاطره‌آمیزی همچون «افزایش محسوس مصرف نهاده‌های انرژی و خسارت به صنعت کشاورزی» در پی دارد.

توصیه می‌شود برای شرایط پیش رو نسبت به «آماده کردن تاسیسات گرمایشی، مدیریت در مصرف نهاده‌های انرژی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی باغات و مزارع و محافظت از ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی» اقدام شود.