سایت خبری طلا

استاندار جدید تهران را بیشتر بشناسید

منبع: ایرنا


استان تهران با حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت که ۱۷.۵ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۳ استاندار برای بر مسند این استان انتخاب شده‌اند که محمدصادق معتمدیان به عنوان بیست و چهارمین استاندار از سوی دولت چهاردهم انتخاب شد.


به گزارش سایت طلا،از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۳ استاندار سکان استانداری تهران را در اختیار داشته‌اند که حسین اخوان ملایری به عنوان نخستین استاندار پس از پیروری انقلای اسلامی، از اول اسفند سال ۱۳۵۷ تا ۲۸ خرداد سال ۱۳۵۸ به صورت موقت این پست را در اختیار داشته است.

محمدمهدی عباسی از ۲۸ خرداد تا ۲۰ دی ۱۳۵۸، ‌ حبیب جریری از ۲۰ دی ۱۳۵۸ تا ۱۸ خرداد ۱۳۵۹، محمدحسن نجفی قدسی از ۱۸ خرداد تا چهارم تیرماه ۱۳۵۹، ‌محمد سپری‌راد از چهارم تیرماه ۱۳۵۹ تا ۲۵ خرداد ۱۳۶۰ و محمود صانعی‌پور از ۲۵ خرداد تا ۶ بهمن ۱۳۶۰ سکان استانداری تهران را عهده‌دار بودند.

همچنین حسن حاجی‌لاری از ۶ بهمن ۱۳۶۰ تا هشتم خرداد ۱۳۶۲، محمدنبی حبیبی از هشتم خرداد تا ۱۷ دی ۱۳۶۲، ‌حسن طاهری از ۱۹ دی ۱۳۶۲ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۳، سیدمحمدرضا رضازاده از ۱۹ اردیبهشت تا ۱۹ تیرماه ۱۳۷۳و سیدجلیل سیدزاده‌یزدی از ۱۹ تیرماه ۱۳۷۳ تا ششم شهریورم ۱۳۷۶ نیز بر سکان استانداری تهران نشسته‌اند.

حسن خلیلیان از ۶ شهریور تا ۱۰ آبان ۱۳۷۶ به عنوان سرپرست استانداری تهران بوده و سیدمحمدرضد آیت‌اللهی از ۱۰ آبان ۱۳۷۶ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۰، ابراهیم رضایی‌بابدی از ۳۱ تیر تا دوم آبان ۱۳۸۰، علی‌امیر رحمانی از دوم آبان ۱۳۸۰ تا ۲۰ شهریور ۱۳۸۴، کامران دانشجو از ۲۰ شهریور ۱۳۸۴ تا ۱۴ مهر ۱۳۸۷ و مرتضی تمدن از ۱۴ مهر ۱۳۸۷ تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ سکاندار استانداری تهران بودند.

سیدحسین هاشمی از ۱۷ شهریوماه ۱۳۹۱ تا ۲ مهر ۱۳۹۶، محمدحسین مقیمی از ۲ مهرماه ۱۳۹۶ تا ۲۶ آبان ۱۳۹۷، شکرالله حسن‌بیگی از ۲۶ آبان ۱۳۹۷ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۷، انوشیروان محسنی‌بندپی از ۲۱ آذر ۱۳۹۷ تا ۱۸ مهر ۱۴۰۰، محسن منصوری از ۱۸ مهر ۱۴۰۰ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۱ و بیست و سومین استاندار تهران علیرضا فخاری از ۲۹ آبان ۱۴۰۱ تا امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ سکان این استانداری را در اختیار داشتند.

فعالیت‌ها و مسئولیت‌های محمدصادق معتمدیان استاندار جدید تهران

محمدصادق معتمدیان متولد سال ۱۳۴۹ در کرمانشاه است. وی به عنوان سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی در دولت سیزدهم سمت‌هایی همچون استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را به عهده داشته است.

وی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به عنوان استاندار خراسان جنوبی و از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به عنوان استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم فعالیت کرده است. مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون به عنوان استاندار آذربایجان غربی بوده و امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ به عنوان استاندار تهران معرفی شد.

معتمدیان دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه ارومیه است. عضویت در شورای توسعه پژوهشی پایدار شرق و غرب کشور، رییس شورای سیاست‌گذاری آموزشی شمال غرب کشور، مدیریت ارشد دولتی وزارت اطلاعات در استان‌های آذربایجان غربی، ایلام و استانداری خراسان جنوبی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

خدمت در ستاد دستگاههای اجرایی در تهران تا سطح مدیرکل، کارشناس و پژوهشگر مسایل قومی - منطقه‌ای و توسعه‌ای و استانداری مختلف از دیگر سوابق اجرایی محمدصادق معتمدیان است.