سایت خبری طلا

قیمت طلا همچنان در اوج / صعود ادامه دارد؟

منبع: سایت طلا


به گفته تحلیلگران طلا در 12 ماه آینده به 2900 دلار در هر اونس می رسد که با کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو حمایت می‌شود.


به گزارش سایت طلا،قیمت طلای جهانی در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و همچنان در بالاترین سطح با توجه به تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و عدم اطمینان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 3دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2735 دلار رسید

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری با توجه به فشار بر شمش بدون بازده، به بالاترین حد خود در ۱۲ هفته گذشته رسید در حالی که دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از ۲ اگوست رسید. 

افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا و همچنین افزایش بازده اوراق خزانه‌داری این کشور سبب تقویت دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها شد.

 در حالی که فلز زرد اخیراً تقریبا غیرقابل توقف به نظر می رسد، یک تحلیلگر پیشنهاد می کند چیزی وجود دارد که می تواند باعث خراب شدن طلا شود،افزایش بازده اوراق قرضه است.

جیوانی استانووو، تحلیل‌گر UBS گفت: «ما انتظار داریم که طلا در 12 ماه آینده به 2900 دلار در هر اونس برسد که با کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو حمایت می‌شود.»

طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۲۷۴۰ دلار و ۳۷ سنت رسید و در سال جاری تاکنون حدود ۳۲ درصد رشد داشته که به کمک نااطمینانی‌های جهانی و ضعف سیاست پولی به این جایگاه رسیده است. طلا در دوره‌هایی با نرخ‌های پایین‌تر و در مواقع عدم اطمینان یک سرمایه‌گذاری ترجیحی است.

از طرف دیگر، نظرسنجی‌ها حاکی از یک انتخابات نزدیک بین دونالد ترامپ و کامالا هریس است. سرمایه‌گذاران معمولاً در این شرایط یعنی در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی و بی‌ثباتی‌های اقتصادی به دنبال یک پشتوانه ایمن می‌گردند که همان طلاست.

برخی تحلیلگران عقیده دارند قیمت معاملات آتی طلا در سه ماهه پایانی 2025 به متوسط 3000 دلار در هر اونس خواهد رسید. روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هم باعث ضعف دلار می‌شود. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس گفت که از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت می‌کند و هیچ دلیلی نمی‌بیند که فدرال رزرو نمی‌تواند با کوچک کردن ترازنامه خود به جلو حرکت کند. بر اساس ابزار Fedwatch، معامله‌گران با احتمال ۸۷ درصد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه نوامبر قیمت‌گذاری می‌کنند.

  موسسه سیتی ریسرچ با اشاره به وخامت بیشتر بازار کار آمریکا، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و صندوق‌های قابل معامله ETF، پیش بینی سه ماهه خود را برای قیمت طلا به ۲۸۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد.