فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه محکوم شدند

سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت بدوی فرزندان معاون اول قوه قضاییه خبر داد و گفت: محکومان پرونده به حبس تعزیزی، مصادره اموال و عواید حاصل از جرم، جریمه و شلاق محکوم شده‌اند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه، امروز، سه‌شنبه، اول آبان ماه در نشست خبری نسبت به ادعاهای واهی برخی کشورها درباره جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک هشدار داد.

جهانگیر در آغاز این نشست با گرامی‌داشت یاد شهدا اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که این روزها جهان بشریت را به خود مشغول کرده و انسانیت و اخلاق را زیر پا گذاشته، حوادثی است که در فلسطین، لبنان و یمن شاهد آن هستیم.

وی شهادت "یحیی سنوار" را تبریک و تسلیت گفت و افزود: شهید سنوار از عنفوان جوانی، چه زمانی که در چنگال خونخواران صهیونیستی به اسارت درآمد و بیش از 20 سال در زندان‌های مخوف صهیونی جانانه مقاومت کرد، و چه در زمانی که با تلاش حماس و حزب‌الله و جریان‌های مقاومت رژیم صهیونی مجبور به مبادله اسرا شد، قهرمانانه از چنگال رژیم صهیونی آزاد شد و به شهادت که حق او بود رسید و تا آخرین لحظه با این رژیم خونخوار مبارزه کرد.

وی افزود: مقاومت جانانه شهید سنوار و مردم فلسطین و لبنان نشان داد که مردان حق در حق‌طلبی، حق‌گویی و حق‌شناسی، لحظه و زمان نمی‌شناسند و این مسیر را تا زمان نیل به وصال حق ادامه می‌دهند. خط سرخ شهادت در راستای آرمان‌های الهی با خون سنوارها، فؤاد شکرها، عماد مغنیه‌ها، احمد آل‌یاسین‌ها، هنیه‌ها، نیلفروشان‌ها و حاج قاسم سلیمانی‌ها هر روز پررنگ‌تر است و دشمنان خوار خواهند شد. ان‌شاءالله به‌زودی وعده الهی پیروزی حق بر باطل محقق خواهد شد و شاهد پیروزی مظلومان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان خواهیم بود.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی در سال 1356 به دست رژیم طاغوت، گفت: حضرت امام این حادثه را از الطاف خفیه الهی نامید. گرامی‌داشت یاد فرزندان امام تکلیف ماست که در حقیقت پاسداشت خوبی‌ها و نیکی‌هاست. امیدواریم راه شهید مصطفی خمینی و سید احمد خمینی که تلاش‌های وافری برای کمک به مردم و آرمان‌های اسلام انجام دادند ادامه یابد.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در شرایط خاصی قرار دارد. از یک طرف در اوج انسجام و وحدت ملی و اقتدار دینی و صلابت علوی قرار داریم که اوج اقتدار را رزمندگان سپاه و ارتش در عملیات وعده صادق 1 و 2 به جهانیان نشان دادند و اعلام شد که ایران بر دفاع مشروع استوار است. تلاش جوانان غیور در عرصه‌های دفاعی و علمی و خدمت به ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان داد جمهوری اسلامی در آرمان‌های خود ثابت‌قدم است. اما باید توجه کنیم که دشمن که در جبهه‌های نبرد ذلیلانه تلاش می‌کند تا با کودک‌کشی و ترور کور جریان مقاومت را به نفع خود تغییر دهد و علیرغم ناتوانی در شکست جریان مقاومت، در تلاش است تا در جنگ رسانه‌ای سیاه‌نمایی کند. باید مراقب باشیم که با قلم و قدم خود آب به آسیاب دشمن نریزیم و رسانه‌ها در این خصوص وظیفه خطیری دارند.

جهانگیر در ادامه با اشاره به حق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه گفت: تأکید می‌کنیم که با توجه به جسارت برخی کشورها در طرح ادعاهای واهی در خصوص جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، هشدار می‌دهیم که هیچ کشوری از حق حاکمیت سرزمینی خود کوتاه نمی‌آید و ایران با ادعاهای مطروحه برخورد لازم و قانونی را خواهد داشت.

وی تأکید کرد: در شرایطی که دنیا باید برای شناسایی جنایات رژیم صهیونیستی هم‌قدم شود، طرح این ادعاها برای منحرف کردن افکار عمومی است. ایران در طول 8 سال جنگ نابرابر نشان داد که حاضر نیست وجبی از خاک خود را به دشمن بدهد و در آینده نیز اجازه نخواهد داد کسانی طمع به حاکمیت ملی داشته باشند.

آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی

جهانگیر در ادامه درباره ایجاد شبهات در پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش گفت: ادعایی از سوی وکیل پرونده مطرح شده است، اما تاکنون مدارک محکمه‌پسند مبنی بر دخالت شخص دیگری در این پرونده برای ما محرز نشده است. بر اساس تحقیقات و مستندات و اقاریر متهمان، ابعاد پرونده روشن است. اگر در این پرونده و سایر پرونده‌ها اسناد و مدارک جدیدی پیدا شود و نیاز به بررسی بیشتر باشد، راه‌های قانونی برای این امر وجود دارد. در صورت ارائه این مدارک توسط وکیل، حتماً رسیدگی خواهد شد.

استخراج رمزارز با اخذ مجوزها اشکالی ندارد

سخنگوی قوه قضاییه سپس درباره فعالیت‌ها در حوزه رمزارزها و نظر قوه قضاییه درباره آن گفت: در خصوص رمزارزها قبلاً نیز بارها اعلام کردیم که سیاست قوه قضاییه در این خصوص بر اساس سیاست‌های حاکمیتی تنظیم شده و بانک مرکزی و دولت موظف به تعیین و اعلام سیاست‌ها هستند. اما قوه قضاییه در خصوص جرایم احتمالی هم هشدار داده و هم پیشگیری را در دستور کار دارد.

وی افزود: استخراج رمزارز بعد از اخذ مجوزهای قانونی اشکالی ندارد و قوه قضاییه بر اساس قوانین موجود از آن حمایت می‌کند. اما مردم باید بر اساس قوانین کشور، مانند مبارزه با پولشویی، از هرگونه خرید و فروش رمزارزهای بدون پشتوانه خودداری کنند.

فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه محکوم شدند

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه گفت: در پرونده‌هایی که انتصاب افراد به مسئولان قضایی باشد، خط قرمز نخواهیم داشت و از جمله اینکه قوه اقدامات لازم را در این پرونده انجام داده است.

وی افزود: از زمان تشکیل پرونده در دادسرا برای 28 نفر از متهمان کیفرخواست صادر شد و پس از ارسال کیفرخواست به دادگاه و برگزاری جلسات متعدد و ارجاع به امر کارشناس، در نهایت 24 تن از متهمین مجرم و محکوم شدند که در میان آن‌ها فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه نیز هستند. محکومان به حبس تعزیزی، مصادره اموال و عواید حاصل از جرم، جریمه و شلاق محکوم شده‌اند. رأی بدوی است و هنوز قطعی نشده است.

انتهای پیام/