خواهش سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از ایران: می‌خواهیم که...+ فیلم

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما از ایران می خواهیم که گزینۀ حمله احتمالی به اسرائیل را کنار بگذارد، ما از ایران میخواهیم که این کار ها را انجام ندهد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما از ایران می خواهیم که گزینۀ حمله احتمالی به اسرائیل را کنار بگذارد، ما از ایران میخواهیم که این کار ها را انجام ندهد. منبع: کانال سپاه پاسداران

در حالی که رژیم صهیونیستی مدعی شده به حمله موشکی ایران به سرزمین اشغالی واکنش نشان خواهد داد، مقامات سیاسی و نظامی ایران برای اسرائیلی‌ها خط و نشان قاطعانه کشیده و پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل را قطعی دانسته‌اند.

فاصله بین عملیات وعده صادق ۱ تا وعده صادق ۲ حدود ۶ ماه طول کشید اما به گفته مقامات ایران، در صورت هر گونه اشتباه محاسباتی رژیم اسرائیل، حمله مجدد ایران به اسرائیل در فاصله کوتاه‌تری با حمله دوم اتفاق خواهد افتاد.

چندی پیش جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا مدعی شد که از چگونگی و زمان پاسخ اسرائیل به حملات ایران آگاه است اما از ارائه جزئیات آن خودداری کرد. در همین ارتباط عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: «هر که علم و آگاهی از «زمان و چگونگی حمله اسرائیل به ایران» داشته باشد، و یا تجهیزات و پشتیبانی برای چنین حماقتی در اختیار قرار داده باشد، منطقا مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی را برعهده خواهد داشت.»

وزیر امور خارجه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ پس از پس از دیدار و گفت‌وگو با فواد حسین، وزیر خارجه عراق در بغداد، در یک کنفرانس خبری مشترک هشدار داد که «وضعیت در منطقه هشدار به سر می‌برد و ایران برای جنگ و صلح آماده است». با توجه به سخنان عراقچی