پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دوم آبان 1403

قیمت طلا و سکه همچنان رو به افزایش است، اما کارشناسان و فعالان این بازار معتقدند که بازار طلا و سکه همچنان برای سرمایه‌گذاران جذاب است.

خبر را برای من بخوان

قیمت طلا و سکه طی روزهای گذشته در مسیر صعودی حرکت کرد و امروز هم افزایش قیمت در این بازار مشاهده شد. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای 18 عیار امروز، دوم آبان 1403،‌ اکنون در نرخ چهار میلیون و 513 هزار تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای 24 عیار هم امروز به قیمت شش میلیون و 16 هزار تومان رسید.

بازار سکه اما افزایش بیشتری را نسبت به بازار طلا تجربه کرد، اما امروز تغییر روند داد و ریزش جزئی را به ثبت رساند. البته باید به این نکته توجه کرد که طی کمتر از یک هفته سکه طرح جدید چهار میلیون تومان گران شد. حال نیز سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است که سکه طرح جدید در نرخ 55 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم هم اکنون در نرخ 48 میلیون و 200 تومان به بازار عرضه می‌شود.

طلای جهانی هم تحت تاثیر تنش‌های منطقه روند افزایشی را در پیش گرفت و امروز در سطح 2753 دلار به ازای هر اونس قرار گرفت.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دوم آبان 1403

فردین آقابزرگی،‌ کارشناس بازارهای مالی گفت:« قیمت طلا و سکه در ایران متاثر از نرخ جهانی طلا و ارز است. با وجود انتظارات تورمی، نگاه اجمالی به وضعیت منطقه و مفروضاتی که اغلب گرایش به نابسامان‌تر شدن اوضاع نظامی و اقتصادی را پیش‌بینی می‌کنند،‌ هرچند به ظاهر گفته می‌شود بازار حباب منفی دارد، اما در واقع پیش‌بینی روند قیمت طلای جهانی، روندی با ثبات و افزایشی با شیب‌ آرام است.در نتیجه در بازارهای داخلی نیز روند افزایش قیمت با شیب ملایم، پس از شوک قیمی که بازار در هفته‌های گذشته تجربه کرد، انتظار می‌رود.»

او ادامه داد:«گفتنی است که ظرف یک ماه قیمت سکه در بازار 10 میلیون تومان افزایش یافت. در نتیجه با فرض ثابت ماندن موضع ایران در تنش‌های منطقه، حداقل قیمت‌ها در هفته‌های پیش رو، همین قیمت‌های فعلی است.»

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد:«به دلیل عدم رغب به ورود سرمایه به سایر بازارها، مانند مسکن،‌ خودرو یا حتی بازار سرمایه، توجه‌ها به سمت بازار طلا و سکه خواهد بود و بر این اساس روند قیمتی این بازار افزایشی پیش‌بینی می‌شود.»