سایت خبری طلا

قیمت طلا معکوس شد؛ علت چیست؟

منبع: سایت طلا


قیمت طلای جهانی پس از رکورد جدید روز گذشته روند کاهشی به خود گرفت .


 به گزارش سایت طلا،بازارهای مالی روز چهارشنبه با فروش گسترده ای روبرو شدند زیرا تردید در مورد کاهش نرخ بهره در آینده در ذهن سرمایه گذاران رخنه کرد و سرمایه گذاران تصمیم گرفتند پیش از نوسانات مورد انتظار منتهی به انتخابات ایالات متحده در نوامبر، میزان حضور خود را در بازارها کاهش دهند.

در حالی که  رگه رکوردهای جدید طلا در روز چهارشنبه با افزایش بیش از 2758 دلار در اونس در ساعات اولیه آغاز شد، جشن ها کوتاه مدت بود زیرا قیمت فلز زرد به شدت معکوس شد و به پایین ترین سطح نزدیک به 2708 دلار در هر اونس رسید .

قیمت طلای جهانی در معاملات امروز کاهشی شد این در حالی است که دلار در برابر ین و یورو به بالاترین سطح طی ۳ ماه گذشته رسید.

به گزارش سایت طلا، دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها تقویت شد و به بالاترین سطح خود در برابر ین ژاپن و یورو از ماه جولای ۲۰۲۴ رسید.

به نظر می‌رسد که افزایش ارزش دلار ناشی از احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ماه آینده ایالات‌متحده است از طرفی داده‌های قوی اقتصادی آمریکا نیز باعث تقویت بیشتر افزایش ارزش دلار شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 27 دلار کاهش به 2730 دلار رسید

 آخرین اطلاعات نشان داد که بازار مسکن ایالات متحده در ماه سپتامبر کمتر از حد انتظار کاهش یافته است، قیمت طلا در پایین ترین سطح خود معامله می شود.

 قیمت طلا در دقایقی پس از انتشار اطلاعات مسکن به کمترین میزان خود یعنی 2726.01 دلار کاهش یافت .

به گزارش سایت طلا،از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی یاد می‌شود. این فلز گرانبها بیش از 33 درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش قیمت داشته و بارها رکورد جدیدی را ثبت کرده است. پایین آمدن نرخ بهره بانک‌های مرکزی هم تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده است.

تحلیلگران عقیده دارند تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان اصلی‌ترین عامل افزایش‌دهنده قیمت طلاست. دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت انتخاباتی به اوج خود رسیده و بی‌ثباتی سیاسی ایجاد شده ناشی از آن یکی دیگر از عوامل افزایش تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن است.

برخی می‌گویند اگر تنش‌ها در خاورمیانه تشدید شود، قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به 3000 دلار می‌رسد.

تاجران در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد در اجلاس ماه آینده پایین بیاورد. بانک مرکزی آمریکا روند تسهیل سیاست‌های پولی را با کاهش 0.50 درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر آغاز کرد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.