ابراز نگرانی آمریکا از حمله اسرائیل به ارتش لبنان

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از حملات این رژیم به ارتش لبنان ابراز نگرانی شدید کرد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا از "الجزیره انگلیسی", در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است که که در این گفتگوی تلفنی، دو طرف در مورد "حمایت قاطع و پایدار واشنگتن از اسرائیل" و استقرار سیستم پدافندی تاد (THAAD) در سرزمین های اشغالی صحبت کردند.

بر اساس این بیانیه، آستین با اشاره به حمله روز یکشنبه ارتش اسرائیل به یک کامیون ارتش لبنان که در آن سه نفر کشته شدند، "نگرانی عمیق خود را در مورد گزارش ها پیرامون حمله به نیروهای مسلح لبنان" ابراز کرد.

آستین بر اهمیت اتخاذ تمام اقدامات لازم برای تضمین امنیت و ایمنی نیروهای مسلح لبنان و نیروهای یونیفل [نیروی موقت سازمان ملل در لبنان] تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به گالانت گفت که رژیم صهیونیستی باید تمام اقدامات لازم را برای رسیدگی به وضعیت وخیم انسانی در غزه انجام دهد.

به گزارش سایت طلا، منابع رسانه‌ای روز شنبه از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خودروی حامل نیروهای ارتش لبنان در جنوب این کشور و شهادت سه نفر از نیروهای ارتش خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خودرو حامل نیروهای ارتش لبنان را هدف قرار داد و ارتش لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: دشمن، خودروی ارتش را در مسیر «عین ابل حانین» در جنوب لبنان هدف قرار داد.

وزارت بهداشت لبنان در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۲ هزار و ۵۷۴ تن رسیده است.

براساس این گزارش شمار زخمی های این حملات نیز به ۱۲ هزار و یک نفر رسید.

وزارت بهداشت لبنان همچنین اعلام کرد که آمار شهدای روز گذشته ۲۸ تن و زخمی ها ۱۳۹ تن بوده است.

این وزارتخانه روز سه شنبه آخرین آمار تلفات انسانی حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را ۲ هزار و ۵۴۶ شهید و ۱۱ هزار و ۸۶۲ شهید اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تا این لحظه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.