خبری خوش برای گندمکاران

بر اساس اعلام دولت، پرداخت مطالبات تا فردا به سرانجام می‌شود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره‌ی وعده رئیس‌جمهور مبنی بر آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران از روز سه‌شنبه(1 آبان‌ماه 1403) بیان کرد: از صبح روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه پرداخت‌ها آغاز شده است.

وی افزود: ان‌شاالله این پرداخت‌ها تا پایان همین هفته تمام می‌شود و با این عزیزان تسویه حساب کامل خواهد شد.

به گزارش تسنیم، دولت اعلام کرده بود برای تأمین منابع 50 همت کسریِ موجود برای پرداخت معوقات کشاورزان از سران قوا مصوبه‌ای خواسته تا از طریق انتشار اوراق پرداخت‌ها امکان‌پذیر باشد.

بر اساس این گزارش، حدود 170 همت از مجموع 220 همت مطالبات گندمکاران پیش از این پرداخت شده بود و فقط 50 هزار میلیارد تومان باقی‌مانده که طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، این هفته‌ تسویه خواهد شد.

رئیس‌جمهور در آیین تقدیم بودجه سال 1404 به مجلس درباره‌ی این ماجرا گفت در این‌باره از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم تا بتوانیم مطالبات این عزیزان را پرداخت کنیم.

نیاز گندم یک سال کشور ذخیره شد

مجری طرح گندم کشور گفت: سیلوهای کشور، گندم مورد نیاز کشور را برای یک سال آینده ذخیره کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سهراب سهرابی مجری طرح گندم کشور گفت: سیلوهای کشور، گندم مورد نیاز کشور را برای یک سال آینده ذخیره کرده‌اند.

وی افزود: نقش گندم در امنیت غذایی دنیا حدود 20 درصد و در کشور ما حدود 40 درصد است.

مجری طرح گندم کشور تصریح کرد: طی یکسال گذشته بیش از 11 میلیون تن گندم از کشاورزان کشور به ارزش 211 همت خریداری شده است. تاکنون 186 همت از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پرداخت شده و مابقی مطالبات گندمکاران تا چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری خودکفایی 105 درصدی تولید گندم تا پایان برنامه هفتم توسعه گفت: تمام سیلوها گندم مورد نیاز کشور برای یکسال آینده را ذخیره کرده‌اند.

بنابراین گزارش از برنامه‌های که وزارت جهاد کشاورزی در برنامه هفتم توسعه دارد آن است که علاوه بر تامین نیاز کشور و خودکفایی در تولید این محصول، تولید مازاد داشته باشد و حتی بخش از نیاز کشور‌های دوست و همسایه را تامین کند.

وضعیت تولید فعلی، ایران را به سمت خودکفایی در تولید گندم برده است و آرد مورد نیاز خبازی‌ها به طور کامل در داخل کشور تامین می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/