سایت خبری طلا

امام جمعه کازرون که بود و چرا ترور شد؟ + بیوگرافی

منبع: فارس


امام جمعه کازرون امروز چهارم آبان‌ماه بعد از برگزاری نماز جمعه در این شهرستان مورد سوء قصد قرار گرفت.


به گزارش سایت طلا، امام جمعه کازرون امروز چهارم آبان‌ماه بعد از برگزاری نماز جمعه در  این شهرستان مورد سوء قصد قرار گرفت.

VID:20241025-491565243.mp4

حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون که ظهر امروز ۴ آبان‌ماه در مصلی کازرون مورد سوء قصد قرار گرفته و جهت ادامه درمان به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده بود، لحظاتی پیش درگذشت.

به گزارش سایت طلا، ضارب که پس از اتمام نماز جمعه و حضور حجت‌الاسلام مصباحی در میان مردم به سوی وی شلیک کرده بود، در محل حادثه خودکشی کرد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان فارس، علل و انگیزه وقوع این حادثه در دست بررسی است.

ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه یک نفر اقدام به تیراندازی به سمت امام جمعه کازرون کرد و پس از آن به زندگی خودش نیز پایان داد.

هویت و انگیزه قاتل تا این لحظه اعلام نشده است.

به گزارش سایت طلا، امام جمعه پیشین کازرون، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند نیز هشتم خردادماه 1398 مصادف با 23 رمضان پس از بازگشت از مراسم احیا در مقابل منزلش به شهادت رسید و قاتل وی به دار مجازات آویخته شد.

ضارب امام جمعه کازرون جانباز و ایثارگر نبوده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون گفت: ضارب امام جمعه این شهرستان به هیچ عنوان جانباز یا ایثارگر نبوده است.

مهدی مزارعی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون اظهار کرد: به هیچ عنوان بحث جانباز بودن ضارب حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه کازرون صحت ندارد بلکه پای این فرد در یک حادثه، دچار مصدومیت شده بود و با عصا راه می‌رفت.

او افزود: همین مسئله موجب شد که شاهدان عینی صحنه سوءقصد امام کازرون گمان کنند که فرد ضارب جانباز بوده است در صورتی که ما هویت و کد ملی این فرد را درآورده و تحقیق کردیم و مشخص شد که به هیچ عنوان ایثارگر نبوده است.

مزارعی با بیان اینکه فرد ضارب پرونده قضایی هم داشته است، گفت: هرگونه شایعه‌پراکنی در خصوص اینکه فرد ضارب جانباز بوده است، پیگرد قانونی دارد و اجازه سوءاستفاده به کسی در این قضیه نمی‌دهیم.

امام جمعه کازرون که بود؟

حجت‌الاسلام محمد صباحی اصالتاً اهل قادرآباد شیراز بود. صباحی پیش از این به مدت ۱۰ سال امامت جمعه شهرستان خرامه استان فارس و نیز قبل از آن مدتی ریاست دفتر آیت‌الله بنیادی امام جمعه سابق کازرون و نیز امام جماعت مسجد الزهرا(س) این شهر را بر عهده داشته است و از ۱۷ آبان ۱۳۹۸ عهده‌دار مسئولیت امامت جمعه شهرستان کازرون بوده و به واسطه سابقۀ کاری خود با فرهنگ مردم کازرون آشنایی داشت.

صباحی همچنین در زمان مسئولیت مرحوم آیت‌الله ایمانی در شیراز معاون اجرایی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس بود.