قیمت طلا گران شد

ادامه درگیری‌ها در خاورمیانه و پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را بیش از 32 درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داده، چون تمایل برای خرید آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن بالا رفته است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و بی‌ثباتی‌های ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 22 دلار افزایش نسبت به روز جمعه به 2747 دلار رسید

احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را طی چند هفته گذشته افزایش داده است.

ادامه درگیری‌ها در خاورمیانه و پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را بیش از 32 درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داده، چون تمایل برای خرید آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن بالا رفته است.

بی ثباتی‌های ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم تقاضا برای این فلز گرانبها را افزایش داده است.

بالا رفتن احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارزش دلار را بالا برده، اما افزایش شاخص دلار تاثیری بر قیمت طلا نداشته است.

در این بین، قیمت پالادیوم هم به خاطر نگرانی در مورد مختل شدن صادرات روسیه به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته رسیده است. پالادیوم با 3/2 افزایش 1194 دلار و 36 سنت معامله می‌شود.

درخواست آمریکا از اعضای گروه 7 برای محدود کردن درآمد روسیه از طریق تحریم پالادیوم و تیتانیوم این کشور باعث افزایش 9 درصدی قیمت این فلز در روز پنجشنبه شد.

نقطه برجسته تقویم اخبار اقتصادی هفته آینده، انتشار صبح جمعه گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه سپتامبر خواهد بود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.05 درصد کاهش به 33 دلار و 78 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.41 درصدی 1025 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

این هفته، 9 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و اجماع تقریباً صعودی هفته گذشته به اکثریت محدود کاهش یافته است. پنج کارشناس یا 56 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که دو نفر دیگر یا 22 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کردند. دو تحلیلگر باقی مانده که 22 درصد را نمایندگی می کنند، نسبت به چشم انداز کوتاه مدت طلا بی طرف بودند.

در همین حال، 213 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که اکثریت مشابهی از سرمایه گذاران تمایلی صعودی داشتند. 126 تاجر خرده‌فروشی یا 59 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، در حالی که 47 تاجر یا 22 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد. 40 سرمایه‌گذار باقی‌مانده که 19 درصد از کل سرمایه‌گذاران را تشکیل می‌دهند، انتظار دارند در هفته پیش رو شاهد روند صعودی قیمت‌ها باشند.