سایت خبری طلا

فوری؛ بازگشت دلار فردایی به کانال ۶۶ هزار تومان

منبع: تسنیم


همزمان با سقوط آزاد تتر در پی اقدام ضعیف رژیم صهیونیستی علیه چند نقطه از کشورمان، قیمت دلار نیز در معاملات فردایی با کاهش ۳ هزار تومانی همراه شده است.


به گزارش سایت طلا، قیمت دلار که در هفته های اخیر به دلیل افزایش تنش های سیاسی منطقه  و خبرهای منفی با افزایش محسوس همراه شده بود و تا کانال 69 هزار تومان هم پیشروی کرده بود از صبح امروز با کاهش همراه شده و به کانال 66 هزار تومان بازگشته است.

استارت کاهش 3هزار تومانی قیمت دلار در معاملات فردایی بعد از سقوط آزاد تتر زده شد. قیمت تتر که با آغاز حمله اسرائیل به کشورمان به‌یک‌باره اوج گرفت و برای دقایقی وارد کانال 70 هزار تومان شد، الآن به کانال 64 هزار تومان سقوط کرده است.

سقوط آزاد قیمت تتر بعد از آن شدت گرفت که حملات اسرائیل با پاسخ به‌موقع پدافند همراه شد و به‌اذعان خود اسرائیلی‌ها این حملات بسیار ضعیف بود.

از همان دقایق نخست اعلام خبر حمله اسرائیل و مشخص شدن سطح ضعیف حملات و عملکرد به‌موقع پدافند، سقوط آزاد تتر آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که با سقوط سنگین تتر، امروز باید شاهد اصلاح و کاهش قیمت محسوس دلار و طلا هم باشیم، چراکه تحرکات تتر به‌معنای سیگنال به بازار دلار ارزیابی می‌شود و از همین رو فعالان بازار، انتظار دارند علاوه بر سقوط تتر باید با آغاز معاملات بازار تهران، شاهد کاهش قیمت طلا، ارز و سکه هم باشیم.

برهمین اساس نیز از همان دقایق نخست آغاز معاملات فردایی دلار، شاهد کاهش حدود 3هزار تومانی قیمت دلار هستیم؛ دلار که تا کانال 69 هزار تومان پیش روی کرده بود امروز و در معاملات آغازین به کانال 66 هزار تومان بازگشته است.

کارشناسان اقتصادی و بازاری ها پیش بینی می کنند که با کاهش تنش های سیاسی و فروکش کردن اخبار منفی از جنگ و البته به دلیل سطح ضعیف حملات اسرائیل علی رغم تهدیدهای روزهای قبل، در ادامه روز باید شاهد کاهش بیشتر قیمت دلار باشیم.

مرتضی افقه، تحلیلگر مسائل اقتصادی در خصوص ریزش قیمت تتر به دنبال حملات دیشب رژیم صهیونیستی به برخی نقاط کشور می گوید: حملات دیشب صهیونیست‌ها خیلی خفیف بود و تنها برخی مراکز محدود نظامی را مورد هدف قرار داد و این موضوع این پیام را به مردم و فعالان بازار داد که طرف مقابل نتوانسته کاری انجام دهد، لذا تنش خاصی نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: بنابراین انتظارات فعالان اقتصادی و بازیگران بازار ارز فروکش کرده و شما می‌بینید که علاوه بر تتر، بازار ارز هم در مسیر کاهشی قرار گرفته و به نظر من قیمت دلار از این هم پایین‌تر خواهد آمد.

انتهای پیام/