سایت خبری طلا

واکنش آمریکا و انگلیس به حمله اسرائیل به برخی مناطق ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دولت‌های آمریکا و انگلیس در واکنش به حمله اسرائیل به برخی مناطق ایران خواستار کاهش تنش شدند.


به گزارش سایت طلا،مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حملات اسرائیل به ایران خواستار تسریع دیپلماسی و تنش زدایی در خاورمیانه شدند.

پس از این حمله، مقامات دولت بایدن گفتند: حمله اسرائیل باید پایان رویارویی مستقیم بین اسرائیل و ایران باشد و از جمهوری اسلامی خواستند که دیگر تلافی نکند. 

شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: هدف ما تسریع دیپلماسی و تنش زدایی در منطقه خاورمیانه است. ما از ایران می‌خواهیم حملات تلافی جویانه خود به اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه جنگ بدون تشدید بیشتر پایان یابد.

کاخ سفید سپس اعلام کرد «پاسخ اسرائیل به ایران متناسب با درخواست ما بود.» اسرائیل به تعدادی از اهداف نظامی در ایران خارج از مناطق پرجمعیت حمله کرده است.

در همین حال، دولت انگلیس نیز نسبت به تشدید تنش‌ها میان ایران و اسرائیل هشدار داد. سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به اخباری مبنی بر حمله هوایی اسرائیل به ایران گفت که لندن از نزدیک این وضعیت را زیر نظر دارد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «لندن از حق اسرائیل برای دفاع از خود (!) حمایت می‌کند. تشدید بیشتر تنش به نفع هیچکس نیست.»

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس ساعاتی پس از حمله رژیم صهیونیستی به ایران در کنفرانس خبری در ساموآ به این تهاجم واکنش نشان داد و مدعی شد: «برای من واضح است که اسرائیل حق دارد که از خود در برابر تهاجم ایران دفاع کند.»

گفتنی است، پدافند هوایی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.