سایت خبری طلا

نتایج حراج امروز سکه مشخص شد + قیمت

منبع: مرکز مبادله ایران


در بیست و ششمین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله، بیش از چهار هزار قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان اختصاص داده شد و جلسه بعدی حراج هم سکه طلا هفتم آبان در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، برگزار می‌شود.


به گزارش سایت طلا،اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: در حراج سکه طلا که امروز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ برگزار شد از مجموع ۲۳۶۳ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۱۷۷۸ قطعه با میانگین قیمت ۱۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

او گفت: از مجموع ۹۷۸ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۵۹۲ قطعه با میانگین قیمت ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. همچنین در حراج تمام سکه نیز ۲۳۸۷ قطعه سکه ثبت سفارش شد که ۱۶۶۳ قطعه با میانگین قیمت ۴۸ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان تخصیص داده شد.

گفتنی است، ۲۶ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: جلسه بعدی حراج سکه مرکز مبادله روز دوشنبه ۷ آبان مطابق روال سابق خواهد بود.

زمان‌بندی تحویل سکه

مطابق اطلاعیه بیست و ششم حراج سکه،  زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از ۱۴ آبان‌ماه آغاز و تا ۲۱ آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود. هزینه تحویل هر سکه، ۳۰ هزار تومان برای کل دوره خواهد بود.

همچنین، اشخاصی که طی بازه زمانی ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز می‌شود.

فروش ۳۹۸ هزار سکه در ۲۶ حراج

براین اساس، از زمان آغاز اولین جلسه حراتج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا امروز و طی ۲۶ جلسه حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای این مرکز، در مجموع ۳۹۷ هزار و ۹۲۱ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شد، که سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۲۱۱ هزار و ۷۸۸ قطعه، نیم سکه ۷۵ هزار و ۶۵۳ قطعه و تمام سکه ۱۱۰ هزار و ۴۸۰ قطعه است.

حراج بعدی هفتم آبان

براساس، آگهی بیست و هفتمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران، حراج شماره ۲۷ سکه طلا در روز هفتم آبان ماه برگزار می‌شود و بازه واریز وجه، ساعت ۸ الی ۲۳ روز یکشنبه مورخ ششم آبان ماه است. همچنین، بازه زمانی ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۴ روز دوشنبه هفتم آبان ماه خواهد بود و کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تمام می‌توانند در این حراج شرکت و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا پنج قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان پنج قطعه ربع سکه یا پنج قطعه نیم سکه یا پنج قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از پنج قطعه باشد