قیمت طلا در این هفته به کدام سو می رود؟

قیمت طلای جهانی همچنان به رکوردهای جدیدی رسیده است اما آیا روند صعودی در این هفته هم ادامه خواهد داشت؟

خبر را برای من بخوان

قیمت طلا به‌دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و بی‌ثباتی‌های ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به روند افزایشی ادامه داده است.

به گزارش سایت طلا،ادامه درگیری‌ها در خاورمیانه و پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را بیش از 32 درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داده است، چون تمایل برای خرید آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن بالا رفته است.

بی‌ثباتی‌های ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم تقاضا برای این فلز گرانبها را افزایش داده است.

نقطه برجسته تقویم اخبار اقتصادی هفته آینده، انتشار صبح جمعه گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه سپتامبر خواهد بود، با پیش بینی اقتصاددانان 140,000 شغل جدید می باشد.

بالا رفتن احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ارزش دلار را بالا برده است، اما افزایش شاخص دلار تأثیری بر قیمت طلا نداشته است.

دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات در High Ridge Futures گفت: «آنچه ما واقعا می‌بینیم این است که طلا همچنان به‌عنوان یک پوشش اصلی برای فشارهای تورمی همراه با تقاضای امن دیده می‌شود. طلا همچنان به‌شدت حمایت می‌شود. عدم اطمینان مرتبط با انتخابات ایالات متحده یکی از ستون‌های اضافی حمایت از بازار طلا است.»

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان دهنده کاهش شدید احساسات صعودی در بین کارشناسان صنعت و معامله گران خرده‌فروشی بود و هر دو گروه به توزیع تقریباً یکسانی از انتظارات برای عملکرد کوتاه‌مدت قیمت طلا رسیدند .

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، انتظار تثبیت در کوتاه مدت را دارد و گفت که خطرات طلا اکنون به سمت نزول منحرف شده است.

این هفته، 9 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و اجماع تقریباً صعودی هفته گذشته به اکثریت محدود کاهش یافته است. پنج کارشناس یا 56 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که دو نفر دیگر یا 22 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کردند. دو تحلیلگر باقی مانده که 22 درصد را نمایندگی می کنند، نسبت به چشم انداز کوتاه مدت طلا بی طرف بودند.

در همین حال، 213 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که اکثریت مشابهی از سرمایه گذاران تمایلی صعودی داشتند. 126 تاجر خرده‌فروشی یا 59 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، در حالی که 47 تاجر یا 22 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد. 40 سرمایه‌گذار باقی‌مانده که 19 درصد از کل سرمایه‌گذاران را تشکیل می‌دهند، انتظار دارند در هفته پیش رو شاهد روند صعودی قیمت‌ها باشند.

با این حال، نیوسام در بلندمدت بر این باور است که قیمت طلا در درجه اول تحت تأثیر ریسک های تورمی و ژئوپلیتیکی در ایالات متحده و خارج از کشور است و او نمی بیند که هیچ یک از آنها به این زودی ها فروکش کنند.

او گفت: "با این ایده که ما دوباره به مشکلات تورمی خواهیم رسید، طلا بالاتر است."