بسته جدید بانک مرکزی تاثیر مثبتی بر بازار طلا خواهد داشت

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان این که بسته جدید بانک مرکزی تاثیر مثبتی بر بازار طلا و سکه خواهد داشت کفت: مرکز مبادله سکه بیشتری عرضه کند حباب کاهش می‌یابد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،علی موزرانی؛ نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان بیان داشت: به دلیل بحران‌های سیاسی – نظامی که دنیا و به‌ویژه خاورمیانه را فرا گرفته است، اونس جهانی هر از گاهی سقف‌های جدید قیمتی را می‌شکند و رکورد زنی می‌کند که در حال حاضر بیش از 2747 دلار قیمت دارد. افزایش قیمت اونس موجب شده نرخ طلا نیز در داخل کشور روند صعودی را طی کند.

موزرانی عنوان کرد: با توجه به اینکه نرخ دلار در کشور اندکی افزایش یافته، این موضوع هم قیمت طلا را تحت تاثیر قرار داده و روند آن را صعودی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین افزایش شدید قیمت اونس طلا که حدود 37 درصد در یک سال گذشته رشد داشته و همچنین افزایش حدود 8 درصدی قیمت دلار موجب شده قیمت طلای داخلی نیز اوج بگیرد.



نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: زمانی که نگرانی‌ها از بی‌ثباتی به دلیل جنگ و مشکلات اقتصادی در هر کشوری به وجود بیاید، آن چیزی که تاثیر آنی می‌پذیرد قیمت طلاست.

موزرانی با بیان اینکه قیمت طلای داخلی به حدی افزایش یافته است که تا کنون این قیمت‌ها را تجربه نکرده بودیم، اظهار کرد: زمانی که نا اطمینانی‌ها، ریسک‌ها و درگیری‌ها افزایش می‌یابد، اولین چیزی که تاثیر می‌پذیرد قیمت طلاست، در این شرایط عده‌ای به صورت هیجانی اقدام به خرید طلا می‌کنند، در نتیجه حباب قیمت به ویژه در سکه سیر صعودی می‌گیرد که در حال حاضر نیز حباب سکه امامی حدود 9میلیون تومان رسیده است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: یکی از دلایلی که استقبال از سکه طلا زیاد می‌شود این است که مردم اعتماد دارند که سکه‌های طلا را بانک مرکزی ضرب کرده و نگرانی از اصل بودن آن ندارند، همچنین سکه نقدشوندگی بالا و آسانی دارد، در نتیجه در چنین شرایطی استقبال از خرید زیاد است.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی و مرکز مبادله ارز و طلا برای ساماندهی بازار طلا و سکه تاکنون 26 جلسه حراج سکه برگزار کرده‌اند که در مجموع بیش از 390 هزار قطعه سکه را به عموم مردم عرضه کرده‌اند تا بتوانند از این طریق تقاضاهای بازار را پاسخ دهند. همچنین تا کنون 62 جلسه حراج شمش طلا نیز برگزار و در مجموع بیش از 11 هزار کیلوگرم شمش داد و ستد شد که خریداران آن از فعالان بازار طلا هستند و این طلاها را به مصنوعات طلا تبدیل می‌کنند.

موزرانی یادآور شد: به دلیل اینکه هیجانات خرید سکه طلا در روزهای اخیر و قبل از جمله رژیم صهیونیستی به اهداف نظامی ایران زیاد بوده لازم است که بانک مرکزی و مرکز مبادله ارز و طلا عرضه سکه را افزایش دهند تا تمام تقاضاهای مردم پاسخ داده شده و حباب سکه نیز کاهش یابد که برهمین اساس نیز مقرر شده تا روز‌ها و میزان عرضه و فروش سکه در مرکز مبادله افزایش یافته و معاملات حراج انواع سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه برگزار شود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: اگر بانک مرکزی شمش‌ها و سکه‌ها را توزیع نمی‌کرد قطعاً امروز حباب سکه طلا بسیار بیشتر از رقمی بود که امروز وجود دارد.

انتهای پیام/