سایت خبری طلا

قیمت طلا افزایشی است؛علت چیست؟

منبع: سایت طلا


تحلیلگران عقیده دارند طلا همچنان در شرایط مساعدی به سر می‌برد و تا 2800 دلار افزایش خواهد یافت.


به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در معاملات امروز به دلیل افزایش شاخص دلار کاهش یافته در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند تا سرنخ‌های جدیدی در مورد مسیر سیاست پولی فدرال رزرو این کشور به دست آورند.

 در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از قیمت طلا، عمده کارشناسان و معامله‌گران خرد معتقدند که قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید با افزایش همراه می‌شود.

داده‌های روز جمعه نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه اکتبر به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید و این افزایش در میان جمهوری‌خواهانی که نسبت به پیروزی دونالد ترامپ مطمئن‌تر بودند، بارزتر بود. شمش در محیطی با نرخ بهره پایین رشد می‌کند و به عنوان پوششی در برابر عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

با نزدیک شدن ایالات‌متحده به روز انتخابات در ۵ نوامبر، با نظرسنجی‌های اخیر که نشان‌دهنده رقابت شدید بین دونالد ترامپ و کامالا هریس است، عدم قطعیت بیشتر می‌شود. معامله‌گران گزارش اشتغال ایالات‌متحده را که قرار است در روز جمعه منتشر شود، در نظر خواهند داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار کاهش به 2738 دلار رسید.شاخص دلار 0.2 افزایش یافته و بهترین عملکرد ماهانه خود را از آوریل 2022 ثبت کرده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

اما تحلیلگران عقیده دارند طلا همچنان در شرایط مساعدی به سر می‌برد و تا 2800 دلار افزایش خواهد یافت.

اطلاعات اقتصادی آمریکا شامل گزارش اشتغال این کشور، نرخ بیکاری و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این هفته منتشر خواهد شد که سلامت بازار کار و روند تورم در این کشور را مشخص می‌کند.

تاجران حالا 95 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 درصد در اجلاس ماه نوامبر پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

طلا در روز چهارشنبه به رکورد 2758 دلار و 37 سنت رسید که نتیجه بالا رفتن تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی بود.

تقاضای طلا در هند از نظر فیزیکی، هفته گذشته افزایش یافت، اما قیمت‌های بی سابقه بسیاری از خریداران خرده فروشی را از خریدهای معمول خود منصرف کرد.

دارین نیوسام از Barchart.com معتقد است یک کاهش کوتاه‌مدت بر اساس شاخص‌های فنی می‌تواند قریب‌الوقوع باشد، اگرچه در بلندمدت فشار صعودی از نگرانی‌های تورمی و ژئوپلیتیک همچنان وجود دارد. او استدلال می‌کند که خطرات مداوم، به‌ویژه بی‌ثباتی اقتصادی و عدم قطعیت ژئوپلیتیکی، احتمالا سرمایه‌گذاران را به سمت طلا به‌عنوان حفاظی در برابر تورم سوق خواهد داد و آن را به گزینه‌ای امن‌تر در مقایسه با سهام و سایر کالاها تبدیل می‌کند.

جیمز استنلی با احتیاط خوش‌بین است و به حمایت قوی خریداران در سطح 2750 دلار اشاره می‌کند که آن را نشانه‌ای مثبت می‌داند. آدریان دی از Adrian Day Asset Management نیز احتمال یک عقب‌نشینی کوتاه‌مدت را می‌بیند اما تأکید می‌کند که حمایت‌های بنیادی برای طلا مانند استفاده سیاسی از دلار و نگرانی‌ها از ثبات اقتصادی همچنان ادامه خواهند داشت.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.74 درصد کاهش به 33 دلار و 53 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.39 درصدی 1021 دلار و 32 سنت معامله می‌شود

این هفته، 9 تحلیل‌گر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند و اجماع تقریبا کامل هفته گذشته به اکثریت محدودتری کاهش یافته است. پنج کارشناس، یا 56 درصد، انتظار داشتند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه دو نفر، یا 22 درصد، کاهش قیمت این فلز گران‌بها را پیش‌بینی کردند. دو تحلیلگر دیگر که 22 درصد را تشکیل می‌دهند، نسبت به چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا دیدگاهی بی‌طرفانه داشتند. 

در همین حال، 213 رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو به ثبت رسید و اکثریت مشابهی از سرمایه‌گذاران خرده‌فروش دیدگاه صعودی داشتند. 126 معامله‌گر خرده‌فروش، یا 59 درصد، انتظار داشتند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه 47 نفر، یا 22 درصد، اعلام کردند قیمت طلا کاهش می‌یابد. 40 سرمایه‌گذار باقی‌مانده، که 19 درصد کل را تشکیل می‌دهند، انتظار داشتند قیمت‌ها در هفته آینده ثابت باقی بماند.