۷۰درصدمتقاضیان برنده حراج سکه شدند + قیمت

بیست‌وهفتمین حراج سکه طلا در حالی با تخصیص ۹۵۷۳ قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید که کل ثبت سفارش سکه، ۱۳ هزار و ۷۷۰ قطعه بوده است؛ این آمار نشان می‌دهد که ۷۰ درصد متقاضیان در حراج سکه طلا برنده شده اند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،بیست‌وهفتمین حراج سکه طلا در حالی با تخصیص 9573 قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید که کل ثبت سفارش سکه، 13 هزار و 770 قطعه بوده است. آمار مذکور نشان می‌دهد که 70 درصد متقاضیان در حراج سکه طلا برنده شده اند.

در حراج امروز و از مجموع 4746 قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، 4162 قطعه با میانگین قیمت 16 میلیون و 451 هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

همچنین، از مجموع 2229 قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، 1557 قطعه با میانگین قیمت 26 میلیون و 466 هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

شایان ذکر است، در حراج تمام سکه نیز 6795 قطعه سکه ثبت سفارش شد که 3854 قطعه با میانگین قیمت 50 میلیون و 36 هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین تر از این قیمت‌ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آنها تخصیص داده شده است.

این گزارش حاکی است، از 13 اسفند ماه 1402 تاکنون،27 حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع 407 هزار و 494 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 215 هزار و 950 قطعه، نیم سکه 77 هزار و 210 قطعه و تمام سکه 114 هزار و 334 قطعه است.

گفتنی است، حراج بعدی سکه 9 آبان ماه در مرکز مبادله برگزار می شود؛ بیست و هشتمین حراج سکه طلا مرکز مبادله ارز و طلای ایران در روز چهارشنبه مورخ 9 آبان ماه 1403 و از طریق سامانه معاملات این مرکز (market.ice.ir) برگزار می شود. بازه واریز وجه، ساعت 8 تا 23 روز سه شنبه مورخ 8 آبان ماه است. بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 14 روز چهارشنبه 9 آبان ماه خواهد بود.

کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای 18 سال تمام شمسی می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا 5 قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از 5 قطعه باشد.

با اعلام بانک مرکزی از هفته جاری، معاملات حراج ‎سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام می‌شود، عرضه سکه در این دوره انبوه خواهد بود.

همچنین بانک مرکزی از عرضه یک میلیون سکه از طریق مرکز مبادله خبر داده است؛ بناست به زودی سکه های با تاریخ 1403 نیز از طریق مرکز مبادله عرضه شود.

زمان بندی تحویل سکه

متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی تحویل سکه توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از 16 آبان‌ماه آغاز و تا 23 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می شود. هزینه تحویل 30 هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.

اشخاصی که طی بازه زمانی 24 آبان ماه الی یکم آذرماه، برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا 50 هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورتی که اشخاص در بازه زمانی تحویل سکه اقدام به دریافت سکه نکنند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار عودت داده می شود؛ در صورت انفساخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می شود.

انتهای پیام/