سایت خبری طلا

پیش بینی دو کارشناس برجسته نسبت به روند نزولی قیمت طلا

سایت طلا : در حالی که قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بهترین عملکرد خود از سال 1983 را ثبت کرده ولی دو کارشناس برجسته بازار طلا که دقیق ترین پیش بینی ها را داشته اند بر این باورند که قیمت طلا طی ماه های آینده روندی نزولی خواهد داشت.




به گزارش سایت طلا به نقل از بیزینس ویک، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 10 درصد رشد داشته تا بهترین عملکرد قیمت طلا در سه دهه اخیر ثبت شود.

"رابین بار" رئیس مرکز تحقیقات فلزات موسسه سوسایت جنرال فرانسه تاکید کرد: به نظر من افزایش قیمت طلا در هفته های گذشته تنها یک اقدام اصلاحی برای قیمت بوده است. ما هنوز بر این باوریم که قیمت طلا تا پایان امسال روندی نزولی خواهد داشت و به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی نیز نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به کمتر از 1165 دلار خواهد رسید.

جاستین اسمرک کارشناس ارشد اقتصادی گروه بانکی وستپک استرالیا نیز تاکید کرد: تقاضا برای خرید طلا تنها زمانی افزایش خواهد یافت که قیمت ها ارزان شود با افزایش مجدد قیمت ها سرمایه گذاران تمایلی برای خرید ندارند.
به نظر من نوسانات در بازار طلا ادامه خواهد داشت و این مساله ای طبیعی است و قیمت طلا تا پایان امسال به 1020 دلار خواهد رسید.

جفری کوری کارشناس ارشد موسسه گلدمن ساش آمریکا نیز تاکید کرد: بهبود شرایط اقتصادی آمریکا تا پایان امسال موجب کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد و قیمت طلا به 1050 دلار در هر اونس خواهد رسید./ک


انتهای پیام





سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.