تبعات منفی بحران مالی آمریکا هنوز ادامه دارد

سایت طلا : سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، خسارت های ناشی از بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی هنوز به طور کامل از اقتصاد آمریکا محو نشده است.

خبر را برای من بخوان


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارش چشم انداز اقتصادی خود اعلام کرد: علی رغم نشانه هایی از رشد و رونق اقتصادی آمریکا این کشور هنوز به طور کامل از تبعات منفی بحران مالی 2008 میلادی رهایی پیدا نکرده است.

بر اساس این گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرد، رشد اقتصادی آمریکا افزایش خواهد یافت ولی رشد اقتصادی این کشور هنوز تا قبل از وقوع بحران مالی 2008 میلادی فاصله زیادی خواهد داشت.

کاهش هزینه های عمومی و افت اشتغال زایی عوامل اصلی روند کند و ضعیف رونق اقتصادی آمریکا خواهد بود. این گزارش افزود: علی رغم رونق نسبی اقتصادی در آمریکا هنوز بسیاری از خانواده ها با فشار مالی روبرو هستند و درآمد واقعی خانوارهای آمریکایی با کاهش مواجه شده است. هزینه های بهداشت و آموزش نیز با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرد، رشد اقتصادی آمریکا امسال به 2.5 درصد و سال آینده نیز به 3.5 درصد خواهد رسید. این سازمان همچنین پیش بینی کرد فدرال رزرو آمریکا تا اواسط سال آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد./م

انتهای پیام