کمپین چقدر در کاهش 50 درصدی تولید خودرو اثر داشت؟
محمدرضا نجفیمنش، عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان درباره کاهش 50 درصدی تولید خودرو توضیح میدهد.
تازهترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که تولید انواع خودرو در کشور در شهریورماه امسال با افت 47.6 درصدی، از 115 هزار و 462 دستگاه در شهریور 1393 به 60 هزار و 533 دستگاه کاهش یافت.
در همین رابطه، محمدرضا نجفیمنش، عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان در گفتوگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره کاهش 50 درصدی تولید خودرو توضیح میدهد: «کاهش تولید خودرو، به مشکلات اقتصادی مردم برمیگردد و این موضوع نهتنها در صنعت خودرو، بلکه برای صنایع دیگر همچون فولاد، سیمان، مسکن و... نیز اثر گذاشته است.»
به گفته وی، «هفته گذشته در جلسه با محمدباقر نوبخت، معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور مساله را مطرح کردیم و ایشان قرار شد یک بسته حمایتی را در نظر گیرد و اگر چنین اتفاقی بیفتد، من فکر میکنم دوباره بازار به حرکت در آید.»
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان متذکر میشود: «قدرت خرید مردم و نیز انتظاری که مردم برای کاهش قیمت خودرو دارند، باعث رکود بازار و کاهش تولید خودرو شده است. این در حالی است که کاهش قیمت اتفاق نخواهد افتاد، زیرا در شرایط کنونی چیزی ارزان نشده که خودرو هم ارزان شود.»
نجفیمنش تصریح میکند: «اگر بازار تحریک شود، به طور قطع تولید نیز به حرکت در خواهد آمد.»
وی در پاسخ به این پرسش که کمپین در کاهش 50 درصدی تولید خودرو چقدر اثر داشته است؟ عنوان میکند: «من متصدی این کار نیستم، اما این موضوع را در نظر بگیرید که حتی در سال 90 نیز ما بدون کمپین به یک چنین مشکلی برخوردیم. آن زمان که کمپینی وجود نداشت و شرایط بهگونهای بود که تولید خودرو کاهش پیدا کرد.»
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان خاطرنشان میکند: «حالا که صورتمساله روشن شده، حتما راهحل نیز پیدا میشود و بازار از رکود خارج خواهد شد.»