سایت خبری طلا

ثابت ماندن نرخ بهره آمریکا و سردرگمی بازار طلا

تهدید کند شدن رشد اقتصادی، بحران مالی و رشد کسری بودجه در اروپا و آمریکا از دلایل رکورد بهای طلا در روزهای گذشته بود.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، روز گذشته بهای طلا تا سطح 1778 دلار در هر اونس رکورد زد.
بانک مرکزی ایالات متحده، نرخ بهره بانکی را تغییر نداد و همچنان نرخ بهره این کشور نزدیک به صفر باقی مانده است.
سهام آسیا و آمریکا پس از تعهد بی سابقه بانک فدرال نسبت به ثایت ماندن نرخ بهره نزدیک به صفر، برای حداقل دو سال، شروع به رشد کرد، اگرچه همچنان ترس از کند شدن رشد اقتصادی ایالات متحده به جای خود باقی مانده است.

براساس این گزارش، بهای طلا نسبت به زمان رکورد، در بازار لندن، با افت 13 دلار و 9 سنت، با نرخ 1756 دلار و 49 سنت در هر اونس معامله شد.بهای طلا با رکوردزنی 1778 دلار و 29 سنت، بزرگترین رشد خود را از زمان بحران مالی در اواخر سال 2008 به نام خود کرد.
تهدید کند شدن رشد اقتصادی، بحران مالی و رشد کسری بودجه در اروپا و آمریکا از دلایل رکورد بهای طلا در روزهای گذشته بود.
دیوید تارتر، تحلیلگر سیتی گروپ گفت: به طور کلی، وحشت سرمایه گذاران تا حدودی فروکش کرده است و به نظر من، انتظار میرود طلا برای مدتی در همین سطوح پایدار خواهد ماند، به شرطی که دولتمردان کشورهای بزرگ، حرکتی برای تغییرات روند اقتصادی ارائه ندهند.
وی افزود: من فکر میکنم به اندازه کافی درمورد بدهی های اروپا و آمریکا بحث شده است و حالا باید در انتظار اقداماتی برای رفع این مشکلات باشیم.

گزارش سایت طلا می افزاید، بهای طلا برای تحویل فوری در ماه دسامبر، در بازار ایالات متحده، با افزایش 16 دلار و 3 سنت، به 1759 دلار و 3 سنت در هر اونس رسید.
سقوط شاخص بورس های جهان در پی تشدید نگرانی ها نسبت به بحران بدهی های آمریکا و اروپا عامل اصلی افزایش قیمت طلا طی روزهای اخیر عنوان شده است.ناتالی رابرتسون تحلیلگر گروه بانکداری استرالیا درباره وضعیت کنونی بازار طلا گفت: بازار نگران فرا رسیدن یک دوره رکود دیگر در اقتصاد جهانی است. کاهش رتبه اعتباری آمریکا این نگرانی ها را تشدید کرده است و بازار هم اکنون بر روی بدهی های منطقه یورو متمرکز شده است.

شایان ذکر است، پس از اینکه بانک مرکزی ایالات متحده نسبت به ثابت ماندن نرخ بهره نزدیک به صفر برای دو سال آینده گزارش داد، ، در بازار انرژی، نفت خام برنت تا حدودی افزایش یافت./م2