محمدجواد عطرچیان در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای قبل از اربعین تمام بار مسافرتها به سمت مرزهای خروجی کشور بوده و در ایام پس از این مراسم نیز تمام مردم قصد بازگشت از مرزهای خارجی به داخل کشور را دارند، عملا ناوگان در هر نقطه باید به شکل یک سر خالی حرکت کند، یعنی در مسیر رفت ظرفیتها کاملا فروش رفته، اما احتمالا در مسیر بازگشت مسافر چندانی وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه اگر از رانندگان در این مسیر حمایت نشود استقبال چندانی از سوی آنها برای جابهجایی مسافران به وجود نخواهد آمد، تاکید کرد: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوسرانی ایران از سوی بخش خصوصی اداره میشود، قطعا باید این افراد از نظر حداقل درآمد مطمئن باشد. از اینرو سازمان راهداری این مجوز را صادر کرده تا برای رفتوآمد در این مسیر نرخ بلیت حداکثر تا دو برابر قیمت عادی افزایش پیدا کند با توجه به حجم بالای ترافیک در این مسیر احتمال این وجود دارد که یک مسافت 15 ساعته به بیش از 24 ساعت افزایش پیدا کند، از اینرو باید شرایط برای رانندهها فراهم شود.
مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانههای مرزی سازمان راهداری ادامه داد: از این رو در صورتی که برای مثال هزینه سفر از تهران به مناطق مرزی مهران 45 هزار تومان در زمان عادی بوده در این ایام میتواند به حداکثر 90 هزار تومان افزایش پیدا کند.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این افزایش نرخ تا چه میزان انتظار وجود بازار سیاه بلیت کاهش پیدا میکند نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان راهداری در کنار سازمان تعزیرات حکومتی تلاش میکند به شکل جزیی وضعیت اجرای قوانین موجود را پیگیری کند، قطعا امکان ایجاد بازارسیاه به شدت پایین میآید.
عطرچیان خاطر نشان کرد: البته در صورتی که تخلفها رصد شده و گزارشهای دقیقی از آن ارائه شود ما با آن برخورد خواهیم کرد تا شرایط برای عبور عادی مسافران فراهم شود.
انتهای پیام