نقش آموزش طلاوجواهر از نگاه عضوی ازهیئت رئیسه انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد
از آنجایی که تصمیم گرفتیم در رشته طلا وجواهرمتخصصین خوبی را پرورش دهیم و در بازار کار این رشته دچار مشکل نشویم سعی کردیم بحث آموزش طلا وجواهر را توسعه دهیم .
مجید صفایی خرم عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد استان خراسان در گفت وگوی تلفنی به خبرنگار سایت طلا گفت : در خراسان از اولین کسانی بودیم که آموزش رشته طلا و جواهر را آغاز کرده ایم و پس از 16 سال فعالیت در زمینه آموزش این رشته و نزدیک به 27 سال تجربه تولید و ساخت طلا و جواهر معتقدم اغلب در این کلاسها به نکاتی اشاره می شود که در هیچ دکان و یا کارگاهی گفته نمی شود گرچه آموزش تجربی از ملزومات است .
وی که تجربه قضاوت در مسابقات کسب مهارت ملی در رشته طلا و جواهر را دارد افزود : هر سال درایران همزمان با هفته مهارت در سطح کشور مسابقه ای تحت عنوان مسابقات کسب مهارت ملی ( المپیاد ) در رشته طلا وجواهر برگزار می شود که داوطلبان با داشتن حداقل 21 سال سن در این مسابقات شرکت کرده ونفرات برگزیده به مسابقات بین المللی که هر دو سال یکبار برگزار می شود معرفی می شوند .
صفایی اضافه کرد : در حال حاضر در بعضی از شهرها و استان ها آموزشگاه هایی هستند که به شکل آزاد تدریس کنند و برای کسی که بخواهد به شکل آکادمیک این رشته را ادامه دهد می تواند در کنکور هنر شرکت کرده و رشته صنایع دستی را انتخاب نماید که این رشته شامل گرایش های قلم زنی ، طلا و جواهرسازی ، چوب ، شیشه ، سفال می باشد .
این تولید کننده وسازنده جواهر در مشهد دربخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت آشفته طلا اشاره داشت و بیان کرد : متاسفانه خلاقیت وابتکار در ساخت جواهر روز به روز کمرنگ تر می شود و وطرح هایی که با استقبال بیشتری روبرو شده اند عموما کپی برداری می شوند و گاها" نگین هایی که سوار می شود مخراج کاری مناسبی را ندارد وفقط جلوه و ظاهر زیبایی دارد و مشتری جذب آبکاری درخشان وجلوه زیبا شده غافل از آنکه نگین ، استحکام کافی را ندارد .